NA + retour? Seagull 1963 (het vervolg)

Na wat wachten heb ik het horloge retour ontvangen, gerepareerd. Althans, het haartje was verwijderd.

Volgens WatchUnique zit de wijzerplaat niet los, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds iets hoor bewegen als ik horloge beweeg. Eerlijk gezegd had ik dan liever gehad dat het de wijzerplaat was… Want wat is het anders? Iets in het uurwerk?

Het opwinden gaat nu minder zwaar, dus ik wilde het nu helemaal opwinden. Lukt helaas niet, de helft van de draaien draait de kroon bij het loslaten net zover terug als ik hem heb opgedraaid. Iets met de click spring (wat is de Nederlandse term?) waarschijnlijk.

Al met al niet heel goed voor het vertrouwen. Ik denk dat hij nu maar definitief retour gaat. Jammer, want ik vind het nog steeds een mooi horloge.

1 like

Sjonge wat een gepruts zeg. Waarom in hemelsnaam hier aan werken? Het arbeidsloon in NL is al hoger dan een nieuw horloge, bij wijze van spreken.
Ik zou hier inderdaad geen genoegen mee nemen. Ik heb er ook een gehad en die dat toch echt goed vast en rammelde niet.

Succes

Idd terugsturen. Jammer dit.
Succes…

Dat is pech hebben. Kunnen ze geen nieuwe aanbieden?

Waarschijnlijk wel, maar ik ben het vertrouwen voorlopig even kwijt. De verzendkosten van al het terugsturen lopen ook op…