NA: Seiko Helmet 6139-7100

Het horloge is inmiddels een paar dagen binnen maar mag toch een eigen topicje. Omdat ik hem simpelweg zo leuk vind :smile:

Ik heb ondertussen al aardig wat helmet’s versleten maar steeds kreeg ik spijt na het verkopen, dus hier is er weer een. En nu om te blijven! Althans, tot ik een mooie witte tegen kom… Die blijven me iets meer doen.

Het horloge is uitgerust met het bekende Seiko 6139 uurwerk, welke in aardig wat modellen werd gebruikt destijds. Een overzichtje vind je hier.

Hij heeft wat tekenen van zijn leeftijd, zo heeft de chronowijzer nog maar de helft van zijn verf, zijn de uren- en minutenwijzer ook mooi verkleur en brokkelt de lume wat af, maar dit zijn dingen waardoor ik hem misschien zelfs nog mooier vind. Hij heeft karakter, zonder dat het té is in mijn ogen.

Ik heb het horloge op een leren band gezet wat hem erg goed staat in mijn ogen. Hoewel ik nog twijfel over het bestellen van een Fishbone bracelet… Maar ik ben bang dat een gloednieuwe stalen band niet past bij het karakter wat de rest van de klok heeft… Maar daar kom ik tzt nog wel over uit :thumbsup:

En dan de foto’s van deze schoonheid









En uiteraard kon de wristshot niet achterblijven

10 likes

Mijn beste,

Een mooie verworvenheid hoor!!
Heerlijk om te zien en fantastische om de pols!!
Geniet er van.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Mooi exemplaar. Ik heb een haat liefde verhouding met dit model. Ik heb er 1 compleet met originele fishboon, doe hem nooit om maar als ik weer eens op het punt sta het ding de deur uit te doen krijg ik het niet over mijn hart…

Gr men

1 like

Erg fraai en mooi vintage model! Veel plezier er mee (tot de witte :wink: )

1 like

@NickW Ik heb nog een White Helmet Seiko 6139-7001 van 1977 bij interesse PB maar .

Gr harb

Ik heb ook een helmet alleen een andere kleur. Mooi hoor!
Het is echt een bijzonder model de helmet echt 70’s

Ah dit horloge heeft die ene opera zanger ook

Helmet lotti …

Geintje

Cool ding!!!

Helmet Lotti pist naast et potti! Operazanger eg niet :rofl::rofl:

Ik hoop er ooit ook een te bemachtigen.
Komt nog wel :metal: