NA: Seiko ‘OP’ SNXS73 - [UPDATE post 102]: platter met SKX caseback

Alleen het ‘klepje’ waar Seiko op stond overgezet. Past precies en gaat zelfs nog beter open en dicht

1 like

Ah ja dat had ik ook gedaan inderdaad (de hele clasp was niet zo 1-2-3 te doen) maar bij mij sloot dat niet goed aan, die oyster heeft een ‘hoger’ klepje nodig.

Maar nice! Hoe vind je de endlinks met jubilee? Omdat ze eigenlijk niet op elkaar horen zegmaar.

1 like

Ja ik moest inderdaad nog de originele endlinks gebruiken en t sluit niet helemaal mooi aan, maar het is niet heel erg storend. Wat me wel nog stoort is dat de lugs niet brushed zijn, maar hier ga ik misschien zelfs iets aan doen!

1 like


Op 'n grijze leren nato doet die 't ook prima👌🏼

1 like

Bij mij is de band ook eindelijk binnen. Ik vind het echt een upgrade voor het horloge, ziet er echt een stuk beter uit!

5 likes

Waar komen die banden weg? Mooi hoor. Al dat gedoe over aftermarket staal en Seiko bracelets even negerend: Mooiste combo in het topic. :slight_smile:

3 likes

Oyster is van Alie.

Nee joh, stalen banden zijn ongeveer even interessant als een betonnen muur, ik had het over de leren banden van @Royce.

2 likes

Tnxs, ze zijn allebei van WatchGecko: een Tetbury dress dark brown, en een zwarte Vegetable Tanned Cottingham - ooit in een uitverkoop gekocht aldaar. Vind ze ook prima matchen!

3 likes

:rofl:

Ben het grondig oneens, maar ja ieder zijn smaak.

Origineel staal heeft mijn voorkeur.

1 like

Het is misschien een kleinigheid maar… de glazen casebacks zijn hoger dan strikt noodzakelijk met een stalen caseback.

Je ziet het verschil:


Links SKX, rechts Seiko 5 glazen caseback

Daarom om te proberen een polished caseback besteld bij Namokimods en erop gezet:

Net dat stukje verschil op de pols:

Hij ligt en vormt net een stukje beter naar mijn pols!
:+1:t2:

Ik heb trouwens een polished caseback over… deze is zelfs nog onderweg haha. Als iemand daarin interesse heeft, laat het me weten!

6 likes

NA, helemaal uit Bangladesh, deze 7S26-0590, die eigenlijk van zichzelf al de ‘gewenste’ kenmerken heeft, zoals brushed case, en stalen bandje met glanzende links in het midden. Zal morgen in beter licht wat meer foto’s proberen te maken. Lijkt dus op de SNXS79, met wel nog meer subtiele verschillen.

4 likes

De beloofde foto’s: NA: SNXS79 lookalike > 7S26-0590

2 likes

4 likes

Ik was heel benieuwd hoe deze plaat ‘t in een SKX-kast (of zoiets) zou doen. Ik had geen echte SKX voorhanden, anders was omwisselen appeltje-eitje geweest.

Maar ik had wel een Heimdallr-rip off, met NH35-uurwerk. Ik kwam er gisteren achter dat een NH35-kroon past op een 7S26-uurwerk, en dat is grappig, want andersom werkt dus niet - dat wist ik al wel.
Ik heb al vaker uurwerken gewisseld, dus deze downgrade kon ik nu eindelijk ook proberen.
En verhip, het werkt allemaal inderdaad!

(moet wel nog een keer open om wat stofjes te verwijderen)

5 likes

Sinds ruim 2 maanden ben ik eigenaar en drager van de Seiko 5 SNXS73J1 (Japanse variant). Had vrijwel direct de band vervangen door een jubilee van ali, en ben zeer tevreden!

3 likes

Met Seiko logo?
Dan is het imitatie en dus niet toegestaan hier.

Vraagje, ben jij René LeBlanc? If so, big fan!

Nee haha geen imitatie! Ik heb de orginele clasp er terug opgezet, vond ik wel zo leuk en past heel goed.

Nee helaas ben niet de echte René, maar slechts een groot fan :slight_smile:

2 likes

Ah check :white_check_mark:

1 like

Is dat deze: https://www.namokimods.com/collections/casebacks/products/skx-caseback ?

Ik heb dezelfde besteld, maar die gaat te diep, en ik ben bang dat hij dan de rotor raakt.