NA: Weer een paar vintage Seiko's

In mijn eerdere topic (NA: Diverse vintage Seiko’s) toonde ik mijn eerste schreden op het Pad der Vintage Seiko’s. In de afgelopen weken zijn er weer een paar nieuwe oudjes aan de collectie toegevoegd.


Als eerste weer een Lord Matic, een 5606-7040 uit maart 1968. Rechtstreeks uit Japan en in originele staat, inclusief de oorspronkelijke band. In tegenstelling tot mijn andere Lord Matic, is bij deze de datumsnelverstelling wél overleden…


Vervolgens mijn eerste (en tot nu toe enige) Seiko handopwinder, de 6220-8990 uit mei 1968. De wijzerplaat straalt je tegemoet en het plexiglas is helemaal krasvrij. Ik vermoed dan ook dat deze vrij recent een onderhouds- en schoonmaakbeurtje gehad heeft. Voor vier tientjes toch geen gekke vondst op Marktplaats…


Tenslotte, hier op het forum verkregen voor een leuke prijs, een 6139-6012 uit maart 1972. Recent onderhouden, dus loopt goed op tijd, reset netjes en de drukknoppen werken perfect. Dat 'ie in originele staat is, blijkt wel uit de staat van het glas. :slight_smile:
Op de Baai heb ik zowel een NOS glas als NOS bezel weten te vinden, dus een historisch verantwoorde facelift ligt in het verschiet. (Btw: als iemand een goed adres weet voor de vervanging, of zich daar zelf aan wil wagen, dan houd ik me aanbevolen.)


De zoektocht naar nieuwe oude aanwinsten staat om budgettaire redenen inmiddels weer op een laag pitje, vooral vanwege naderende vakantie-uitgaven én de aanschaf van een SARW019 (daarover later meer…).

16 likes

Dat zijn een paar mooie aanwinsten. :thumbsup:

1 like

Goed bezig, Mathijs! Leuke klokken, geniet ervan :thumbsup:

1 like

Schitterend de Lord Matic, ook heel mooi die andere :ok_hand:

1 like

Fijne vintage aanwinsten :ok_hand:
Ik ga dringend ook eens op jacht naar een mooie Lord Matic of King Seiko…

1 like

Mijn beste,

Zo zo!!
Wat een prachtige vintages.
Veel draag-genot!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ziet er goed uit :ok_hand:

Mooi, vooral de 6220!

Mooie aanwinsten!!

Mooi zeg!

Leuk om te zien dat die oude Seiko’s na veertig jaar nog heel draagbaar eruit zien in plaats van ‘antiek’. Mooie set!

Prachtig.

Mooie aanwinsten zeg!
Geniet ervan :wink:

Gefeliciteerd! Een mooie aanvulling! Een no date Seiko zie je niet zo vaak en de blauwe chrono is echt een plaatje. Ben benieuwd hoe die er straks na een opfrisbeurt uitziet!