Na weken lezen toch eens voorstellen

Ook als je hem beweegt niet…Dan schijnt dat mechanisme een beurt nodig te hebben?

Welkom hier! :+1:

1 like

Lees deze ff door: Kinetic winder ?

En als dat niet werkt een nieuwe oplaadbare batterij erin.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in de kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Moet ook een nieuw glaasje in en mijn polsen/smaak van 12 jaar later zien er ook wel anders uit… Dus ik vond het wel tijd voor nieuwe, mooie klokjes :slight_smile:

Welkom!
Ik werk ook halverwege de ICT kant op , en heb sinds een maandje ook een Sarx033.
Kan hem van harte aanbevelen :thumbsup:
Ik weet niet of je de review van @Zulu al hebt gelezen, maar anders geeft die ook zeker een mooie kijk erop!

1 like

Heb ik gelezen idd…heb jij hem in Japan besteld of die tweedehands hier laatst?

Vind dit trouwens wel een mooie haha… Ik noem het ook ICT, maar doe niets technisch ofzo. Misschien goed om het “halve ICT” te noemen in het vervolg.

Welkom Matti!

Grappig dat de Speedy, Rolex en SARX ook door mijn hoofd spoken (met nog een paar opties). Ben benieuwd waar jij op uitkomt! Wat zijn jouw overwegingen?

1 like

Geen van beiden heb hem van toen z.g.a.n. van Jaap van Ten2Two overgenomen. :thumbsup:[quote=“Matti, post:26, topic:106590”]
Vind dit trouwens wel een mooie haha… Ik noem het ook ICT, maar doe niets technisch ofzo. Misschien goed om het “halve ICT” te noemen in het vervolg.
[/quote]
Hahaha , ja dat dus :sweat_smile:

1 like

Welkom Matti,

Mooi wens lijst heb je. veel plezier hier!

1 like

Ik heb vooral in mijn achterhoofd dat ik nog jong ben en ik vind vanuit die gedachte een Speedmaster tijdloos. Punt is alleen dat ik deze minder goed vind passen als ik echt strak in pak wil/moet…dan vind ik de SARX033 super mooi omdat hij retro is maar niet saai door bijvoorbeeld de blauwe wijzers. Dan heb ik ook keuze uit lichte en donkere kasten.

Die Rolex komt er vast nooit, simpelweg kanonnenduur…

Komt dit overeen met jouw gedachten? Waar denk jij nog aan?

Interessant…vind het sowieso lastig om dat soort dingen in de gaten te houden, want dat is nogal wat zoek- en speurwerk.

1 like

Nog een squasher, top :sunglasses:.
Welkom hier!

1 like

Hartelijk welkom en veel plezier hier. Op je keuzes is weinig af te dingen!

1 like

Op grote lijnen wel eens hoor, zeker voor wat betreft de prachtige SARX. En met die prijs kun je ook een beetje blijven rondkijken wat er verder op de markt komt.

Verder vind ik de Rolex een geweldig allround horloges, de pasvorm is voor mij perfect en de sunburst dial is schitterend. Maar ook voor mij is hij te duur, voor nu in ieder geval. Grey market vind je 'm hier en daar net onder de 4,5k maar ook dat is een smak geld. Voorlopig denk ik even niet…

De Speedmaster achtervolgt mij ook een beetje. Eerlijk gezegd denk ik dat als ik nu iets anders koop, bijv. de Seiko, dit niet gaat veranderen. Voordeel vind ik dat het een goeie bandenswapper is, die je telkens weer een nieuwe look kan geven met leer/staal/NATO. Wel zo prettig, want meer horloges komen er dan voorlopig niet; veel goedkoper dan de Rolex is 'ie (helaas) niet.

Hoe ziet je huidige collectie er uit dan? Wat vind je daar nog in missen?

1 like

Ohja, verder:

  • Tudor Heritage Black Bay Steel (vanaf november)
  • JeanRichard Aquascope
  • Stowa ProDiver Rhodium
  • Doxa 1200t

Geloof dat ik te lang niet gedoken heb… XD

Krijg even geen foto geüpload maar ‘collectie’ is een groot woord. Ik heb een Bruno Söhnle Corpus I (sportieve dresswatch - bestaat dat? - met witte dial) en een Seiko SRP11K1 Blue Lagoon, die ik echt als een zomerklok zie. Ik loop hier ook nog maar net rond…

Wat ik mis is een chronograaf (+1 voor de Speedy), een mooie strakke allrounder (Seiko SARX, Rolex Oyster Perpetual, etc.) en een mooie, liefst tonneau-vormige, duiker. Daarnaast wil ik graag nog een keer iets PVD-achtigs (Tudor Heritage BB Black ofzo) maar dat is meer voor de lange termijn.

Zo schrijvend raak ik meer en meer overtuigd van de Speedmaster. Die moet er gewoon een keer komen. Bedankt voor je hulp! :wink:

Ben jij al wat wijzer geworden?

Hahaha… Speedmaster is gewoon een megavet horloge die tijdloos en veelzijdig is. Dusja, genoeg voordelen.

Ik ben afgelopen weken vooral wijzer geworden maar wacht nog even met iets aanschaffen omdat ik zeker wil weten dat ik niet al te snel weer ga switchen qua wensen…

Bedoel je met PVD die bepaalde soort coating? Stond laatst op Schiphol bij Gassen me te vergapen aan wat Tudors met zo’n aparte coating…man, dat is gaaf!

Je hebt het alleen wel over een flink bedrag zo alles bij elkaar met je wensen :wink: