NA: When life gives you lemons, make lemonadešŸ¹

Goedemiddag Horlogeforum,

Het is al een hele poos geleden dat ik een NA-topic heb aangemaaktā€¦ dus ik zou zeggen, pak een lekkere limonade en veel leesplezieršŸ¹

Studio Underd0g, opgericht in maart 2021. Het idee? Een serieus horloge maken dat zichzelf niet serieus neemt.

Why canā€™t horology be a little more playful from time to time?
In an oh-so-serious industry, Studio Underd0g offers a fresh and playful perspective.

Zo kwamen ze met de chronograph 01series.

Ik heb ze veelvuldig op het forum voorbij zien komen. Funky, open caseback met voor het zicht wel een leuk uurwerk als beginner en dat voor een niet al te gekke prijs. Deze reeks was dan ook behoorlijk gehyped.

Voor EveryWatch Charity Auction hebben ze een release uitgebracht die maarliefst voor 16k is geveild! Het gaat om de Blueberry

De tweede reeks is de 02series. Ik had de release niet helemaal meegekregen en is dan ook volledig uitverkocht. Tot ik er een in het blauwe hoekje tegenkwam. De Lemonade-variant. DĆ­e wilde ik hebben.

Een leuke toevoeging. Zomerse kleuren, 37mm netjes afgewerkte kast, 100m WR en een bijzonder gave dialā€¦ en dat voor een ā€˜fieldwatchā€™.

Ja, die dial.
Geel-roze ombre-stijl die ook nog eens full lume is!

De basiswijzerplaat is voorzien van zeven lagen op maat gemaakt Super-LumiNova-pigment.

Bovenop de basiswijzerplaat is een saffierschijf van 1 mm gemonteerd, waarop het merklogo, de cijfers en de minutenring zijn geprint. Deze twee wijzerplaten zijn aan elkaar bevestigd via twee schroefjes. Het eindelijk resultaat is een mooie zwevende cijferreeks en diepte in de prachtig gekleurde plaat.

Al met al een bijzonder mooi gemaakt horloge van een sympathiek merk. Echte speelsheid gecombineerd met kwaliteit. Ik ben er weg van!

Ze hebben 4 varianten gemaakt van deze fieldwatches, namelijk:

De witte dial, de Full Mo0n, is ook een volledige lume-dial. Hierover zeggen ze zelf - terecht - dan ook:

The Full Mo0n variation is so bright, that it probably wouldnā€™t be much use on the battlefield as the enemy would spot you a mile away.

Genoeg nu over het bijzonder leuke merk, hierbij mijn nieuwe aankoop!

En dan natuurlijk de grote verrassing als het donker wordt:

Als afsluiter: hij komt op de suede strap en met een nato. NATO vind ik helaas niks. De suede strap daarentegen staat hem erg goed. Ik heb alleen nog geen idee welke straps en kleuren nog meer hier goed bij zouden kunnen staan. Ik had zelf een mooie donkerblauwe Saffianoleren strap in gedachte.

Jullie verder nog tips?

144 likes

Geniet ervan!

1 like

Leuke NA. Proficiat!

1 like

Proficiat met je NA :champagne:

1 like

Erg mooi!

1 like

Gefeliciteerd met de bijzondere aanwinst.
Kuddoā€™s ook voor de uitgebreide toelichting.

1 like

Toch wel leuk om even te lezen.
Dank je wel.

:star_struck:
Wat een heerlijk frisse zomerse uitstraling ā€¦
Ik wens je veel draagplezier. Laat de zomer maar komen!

PS Net op tijd. Het is morgen Fulle Mo0n. :sunglasses:

1 like

Super tof horloge! Echt een keer iets anders :ok_hand:t3:

1 like

Prachtig! Lijkt me heel mooi om naar te kijken.

1 like

Tof! Mine says ā€˜Hiā€™ :wave:t2:

Een bruin leren strap, een licht grijze suĆØde strap of een BOR zullen hem ook goed staan. Ik heb zelf nog niet geĆ«xperimenteerd :wink:.

Geniet ervan deze zomer :sunny:

9 likes

Leuke, frisse verschijning! :+1:t4:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Leuke fotoā€™s van een apart horloge!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heerlijk verfrissend :ok_hand: :lemon:
Geniet ervan :smile:

1 like

Heel gaaf! Veel plezier ermee!

1 like

Best wel gaaf gefeliciteerd :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Leuke NA, leuk horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Wat een ontzettend leuk en vrolijk horloge. Heb even op hun website gekeken maar daar is deze uitverkocht. Gefeliciteerd met deze fruitige NA!

1 like

Prachtig , wat een lekker frisse dial :ok_hand:t2: gefeliciteerd met je NA!

1 like

En klaar voor de zomer :sunny:
Heerlijk, net even anders. Erg mooi.

image

Enjoy!

2 likes

Verfrissende NA wat smaakt naar meer :ok_hand:

1 like