NA: zelfbouw einzeiger van eBay

Nice! :ok_hand:

1 like

:ok_hand:Erg mooi, ik vind de band er ook erg goed bij staan!

1 like

Mooi!
Ziet er wel dik uit, of valt dat mee?

1 like

10.7mm, is niet erg dik maar ik denk dat het zo oogt door de kast: die is onder echt plat, en er is geen bolling van het glas, dus het rechte deel van de kast is zo’n beetje de volle cm.

Vaak heb je een iets bolle caseback, mogelijk bol acryl, dan kan je zo aan de 14mm zitten en lijkt het toch niet zo dik.

1 like

Ziet er erg mooi uit! Dit geeft inspiratie @martijnp

2 likes

Heel gaaf dit! Zou zoiets zelf ook nog wel eens een keer willen proberen :slight_smile:

2 likes

Heel erg leuk dit… en een prachtresultaat.

ff gek doen
een bouwpakket en toch geen imbussleutel nodig:wink::rofl:

1 like

Geloof er geen z*k van. :grin:

Maar als we het dan over

hebben, dan kan ik me een topic herinneren van iemand die wilde minderen met impulsieve aankopen? :zipper_mouth_face::laughing:

Hoe dan ook, erg mooi horloge! :slight_smile: Met de bonus dat je 'm zelf gebouwd hebt, heel gaaf. :muscle:

1 like

Gave aanwinst zo, netjes hoor! :+1:

1 like

Zeker, is gelukt! :joy::joy:

1 like

Als ik groot ben wil ik dat kunnen… Gaat lang duren met 2 of 3 workshops… Hmmm YouTube filmpjes? Steeds herhalen en nadoen. Zucht moet eerst alle namen van onderdelen leren en van gereedschap. Ongeduldige Bill

1 like

Soort ikea Billy kast horloge inbus ding

1 like

Valt best mee he, het is niet alsof ik alle onderdelen van het uurwerk los in een zakje ontving :sweat_smile:

Uurwerk, kast, wijzers en wijzerplaat. Zitten best wat ‘tricky’ dingen in zoals het inkorten van de kroon (stem, wat is het Nederlandse woord eigenlijk) en plaatsen van wijzers als je dat nog nooit hebt gedaan, maar je hoeft er bepaald geen horlogemaker voor te zijn

1 like

Heel mooi gemaakt.

1 like

Mooi gedaan. Persoonlijk begrijp ik de seconden wijzer op zo’n einzeiger niet helemaal. Je kan de minuten niet exact aflezen, dus waarom zou je dat wel met de seconden willen doen?

1 like

misschien om te zien dat ie nog loopt?

1 like

Precies, dat is gewoon voor de leuk.

1 like

Dat had ik vooraf ook. Maar ik heb ook wel eens een horloge zonder lopende secondenwijzer gehad… en dat ziet er toch doods uit. Ook het checken of het loopt iets niet echt nodig (dan zou je nog kunnen luisteren). Voor mij is het puur esthetisch.

Leuk project en een tof horloge👍🏼
Veel draagplezier!

1 like

Gave einzeiger! Vind juist de MeesterZangers vaak niet aantrekkelijk maar als concept wel gaaf.
Deze is wel cool maar idd die secondewijzer…te lang en storend voor mij.
Dat die er op zit juist leuk maar de lengte is jammer.

Veel plezier met de kookwekker zoals HanMan hem heeft gedoopt :wink:

1 like