NA+Zoutzuur mod: Vostok Amphibian (+blauwe ammoniak mod)

Ik ook niet.
Is dat niet giftig voor de huid die oxide?

De doktoren hebben eens grote moeite gehad
om mijn oorlel te behouden.
Ik had er een koper ringetje doorheen geknepen.

1 like

Waarom… Never mind :joy:

Ik denk dat het wel mee valt, een ringetje zit door je huid, maar dit raak je hooguit soms oppervlakkig aan: de bezel zit bovenop het horloge. Wellicht dat als het de kast was, het dan op je huid zou kunnen irriteren? Geen idee. Ik zie het gewoon als roest. Je moet niet in een roestige spijker gaan staan maar verder geen probleem.

1 like

De cijfers invullen met wat goudkleurige verf lijkt me ook wel mooi. Of de zwarte verf losweken dan zit daar nog een laagje chroom onder.

1 like

VET !

En zoals @Dpvh al zei “nog nooit eerder gezien”

2 likes

Ja heb ik ook aan zitten denken, maar ik ben bang dat de terpentine (of ander spul om de verf los te weken) nu juist de blauwe oxidatie aantast!

Bedankt, ook @BG1!

1 like

Ik denk niet dat dat gebeurt. En dan nog; even opschuren en opnieuw oxideren.

1 like

@drex ja dat was mijn eerste gedachte ook bij al die patina. Heel mooi, maar vooral erg giftig.

Maar misschien een coating er over en dan gewoon genieten van de uitstraling.

1 like

Met die snorkelaar op de wijzerplaat zou ik de kompas ring juist wat raar vinden. Ik vind em zo beter passen.

1 like

Ik weet het niet hoor, ben wat gaan Googlen maar vind er niets over. Daarbij is er geen (aanhoudend) huidcontact en stop ik mijn horloges doorgaans niet in mijn mond :stuck_out_tongue:

Weet iemand meer (dus kennis, geen aannames) over giftigheid van messing oxidatie?

En ook: mocht ik het willen coaten, hoe/waarmee dan?

Edit: toevoeging

Oxidation adds a verdigris color (blue-green) to copper or copper carbonates like brass or bronze. This is especially true when contact with anything acidic in nature occurs (e.g. vinegar, ascetic acid).

Copper oxidation […] prevents further oxygen exposure and corrosion by solidly adhering to the metal’s surface.

[…] However, copper oxidation produces harmful effects in copper cookware. When the copper cooking surface comes into contact with acidic food (i.e. vinegar, wine), it produces a toxic verdigris, which is poisonous if ingested.

Dit laatste kan ik me dus helemaal voorstellen, maar is hierbij natuurlijk geen sprake van. Ik sta uiteraard open voor meer info! :+1:t2:

Zo laten, is prachtig, geeft een Titanic effect :smiley:

1 like

Supergave mod! Ik heb helemaal niks met Russen, maar hier wordt ik toch wel warm van :smile:

1 like

@Da_Watcher @drex @lassale @Kwalitijd @Abel

Heren (denk ik) ik heb jullie suggestie opgevolgd en de bezel gecoat! Want A grotere kans dat het zo blijft, B eventuele giftigheid en C why the hell not het was toch een experiment :joy:

En… ik heb er wel een beetje spijt van. De metaalvernisspray die ik heb gebruikt heeft tot een reactie met de patina geleid. Het geheel is nu wat fletser, aqua blauq en minder fel diepblauw met diepere contrasten. Aan de andere kant, het ziet en voelt wel ‘gesealed’ en solide aan. En toen ik de t*ring erover in had, kwam mijn vrouw aan met dat ze dit eigenlijk mooier vind… zucht :stuck_out_tongue:

Maargoed, eerst een foto vóór:

Na:

Je ziet tussen de 40 en 50 op de bezel het duidelijkst wat ik bedoel. Wat vinden jullie?

Oja, goedkoop bandje onderweg met de juiste maat:

5 likes

Ik vind het geen porem maar voor een klein bedragje wil ik hem wel van je overnemen hoor.

Gekkigheid. Ik vind hem nu ook veel beter. Kleur past beter bij wijzerplaat. :+1:

2 likes

Ik ben het met je vrouw eens :grin::grin:

Veilig en stevig en ook nog mooi :+1::+1:

1 like

:joy: voel je vrij om met zoutzuur en ammoniak in de weer te gaan! Overigens niet altijd reproduceerbaar, heb er nog eentje geprobeerd en die is 1 kleur vaal lichtblauw :thinking: Ammoniak heeft inmiddels wel lekker chemisch kleurtje…

En evenals @Abel dus eens met mijn vrouw… dat ga ik haar natuurlijk niet vertellen :stuck_out_tongue: Vind het nog steeds minder mooi, maar goed om te horen :+1:t2:

1 like

Laat staan de lucht! Ik snap jouw vrouw wel. “ja deze is veel mooier!”
:woman_facepalming::thought_balloon: En nu optiefen met die pleurislucht in m’n huis…

1 like

:joy: ik bof maar… ze verklaart me lichtjes voor gek maar verder niks. Te bedenken dat vorige keer toen ze thuis kwam het huis naar metaalvernis rook…

2 likes

Als je als “voor” foto de allereerste van dit draadje neemt, dan vind ik het een prachtig resultaat. Maar ook de messing versie vind ik wat hebben.
Veel plezier ermee.

1 like

Thnx! Als ik het leren bandje binnen heb zal ik het eens in 1 afbeelding bij elkaar zetten: origineel, messing, bruin messing, blauw messing :stuck_out_tongue_closed_eyes: wat je allemaal niet kan veranderen qua smoel met 1 onderdeeltje

1 like

Nog andere horloges in gedachte ?
:smile:
Hopelijk wordt dit geen verslaving, :wink:

1 like