Het datum venster op 3 uur i.p.v. tussen de 4 en 5 uur.
In hoeverre is het dan nog een echte Navitimer?
Verder vind ik het een erg mooi horloge, wat ik zeker zou overwegen om aan te schaffen. Alleen heb ik van die horror verhalen gelezen over dat het ETA uurwerk niet sterk genoeg zou zijn voor de chronograaf. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen bij een merk als Breitling.
Ik voel me gevleid, maar expert zou ik mezelf niet willen noemen.
Maar wat ik wel weet is dat mijn ‘Old’ Navitimer datum op 3 heeft (mooiere symmetrische verhouding met 3 subdials vind ik) en een Valjoux 7750 aan boord.
De vraag is meer, wat zie jij als “echt” aan een navitimer. De dingen die jij aanhaalt zijn voor mij “echt” danwel geen probleem. Maar wat denk jij zelf? Jij bent de persoon die het evt zal dragen.
Een ontwerp veranderd nog wel eens door de jaren heen, een Rolex GMT lijkt ook op heel veel vlakken niet meer op een “origineel”, maar genoeg mensen die hem “echt” vinden en ook dragen
Prachtig horloge, zeker in het blauw, maar verre van begerenswaardig (voor mij althans), niet vanwege gebrek aan vleugels, twijfel over het uurwerk of de plek van het datumvenster: het is stomweg de maat die met zijn 46mm veel te groot is…
Ga je voor Breitling, houd je van blauw en kies je voor een Navitimer, dan is er voor mij maar eentje ‘de ware’:
Nou, aangezien dit model echt uit de fabriek in Zwitserland komt is het een echte Breitling Navitimer. Voorheen had de ‘echte’ Breitling Navitimer ook geen vleugeltjes op de B: