Nieuw binnen: Made in Spain!

Hallo allemaal,

Na het Crepas-geweld van @Sprinter kon ik natuurlijk niet achterblijven. Het merk is geen onbekende voor mij, ik heb in 2013 het merk Crepas en mijn Crepas Tektite uitvoerig uit de doeken gedaan. Er zijn veel goede microbrands zoals Halios, Helson, Armida of Steinhart maar Crepas steekt daar toch echt met kop en schouders bovenuit.

Helaas was de Tektite echt te groot voor mijn 18cm pols, niet allen wat lug tot lug lengte betrof maar ook qua hoogte. Begin 2015 is er echter een “kleine” Crepas uitgekomen en laat die nu juist voor een mooie prijs binnen Europa te koop staan. Of liever stond, want je moet er snel bij zijn dus direct toegeslagen vanaf mijn vakantieadres: De Crepas Scuba 500 #19/99!

Door zijn redelijk bescheiden afmetingen van 44mm diameter, 49mm lug tot lug en de dikte van 13mm is dit in vergelijking tot het normale Crepas-geweld een kleintje. Ik hou van de cushion case, zo ook hier. Na de ontwikkeling en verkoop van de Crepas Banana (oplage van 300 stuks) had men nog een beperkt aantal kasten over, deze kasten zijn gebruikt voor de Scuba 500, totale oplage 99 stuks.

Deze kleine Spaanse geweldenaar is daar dus een neefje van. 500m WR, ETA 2824-2, saffierglas met AR-coating, keramische lumed bezel, Superluminova BGW9 en zoals we gewend zijn van Crepas een hoge graad van afwerking, kwaliteitsmaterialen en een complete set. Dat houdt dus in dat je de Scuba 500 ontvangt in een mooie Pelicase met naast het Crepas logo (staat er wel scheef op…) het serienummer, in mijn geval dus nr. 19.




Man, man, man, wat is dit toch weer een geweldig afgewerkt horloge. Zoals de bezel draait, de kroon schroeft, alles klopt. I know, de Mercedes-wijzers, een veelgehoorde “klacht”. Maar het hoort wel bij het origineel, en uiteindelijk is het gewoon een oplossing van vroeger omdat de lume niet op zo’n groot oppervlakte wilde blijven zitten, Rolex heeft deze wijzers echter consequent doorgevoerd, vroeger waren er veel horlogemerken die gebruikt maakte van deze zogenaamde Mercedes-wijzers. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee :smiley:

Nog maar wat foto’s dan. De kwaliteit en passie voor horloges spat er gewoon vanaf!















En dan die meshband…mmmmmmmm




Tot zover, ik zal binnenkort een update doen wat nauwkeurigheid van het uurwerk betreft. Maar ben wel een blij man… :blush:

Eric

23 likes

Eh zie alleen geen plaatje(s)…

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Kom eens door met die foto’s dan, Eric!! :slight_smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Jij hebt wat met nummer 79, dat was je Tektite en nu je Belgische LE. :smile:
Maar goed, mis ik een stukje verslag ?

1 like

Mooie review Eric! :wink:

2 likes

Lekker kort maar krachtig maar eh…dit zijn wij niet gewend van Eric. :sunglasses:

1 like

Hou ons niet langer in spanning @EricPP :cold_sweat:

1 like

@Sprinter meet @EricPP the master of suspence. :laughing:

2 likes

Mooi man! Ik wil eigenlijk alle Crepas modellen wel! Alleen mijn polsen… Ze zijn er gewoon te smal voor :frowning:

1 like

Helemaal vergeten om de lume te laten zien!


1 like

Ik ben zo jaloers, gefeliciteerd met deze schitterende aankoop eric :+1:

1 like

Schitterend!

@Sprinter, @watchagain, @SuperC, @Thehaguedragon, @TagEd sorry voor de onbedoelde spanning, kleine knopjes, dikke vingers en geen leesbril…

3 likes

BAM! Ik sta of beter gezegd zit met mijn mond open en kwijl van genot. Wat een fantastisch horloge zeg. Thanks for sharing @EricPP :raised_hands:

1 like

Wow wat een beauty!

1 like

Nogmaals, en nu ècht, mooie klok en review Eric!

1 like

Prachtig

Gr Pieter

1 like

Dank voor deze mooie stortvloed aan foto’s :wink: en een leuk verhaal! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like