Nieuw in de horloge wereld en opzoek naar advies

Hallo!

Mijn eerste topic hier op het forum. Heb een beetje een interesse ontwikkeld voor LCD horloges uit de jaren 80 en 90. Heb zelf een beetje onderzocht en heb vooral naar casio horloges gekeken. Vooral die met rare functies vindt ik fantastisch.

Er zijn alleen zoveel van die leuke oude casio horloges dat ik een beetje door de bomen het bos niet zie.

Zelf vindt ik deze heel gaaf:

  • Eigenlijk alle rechthoekige g shocks
  • De casio DW-600GJ-1
  • De casio cmd modellen (vooral de cmd 40 is heel gaaf met die knoppen aan de zijkant)
  • Casio DBC-600/610
    En als laatste de casio tm-100 (maar zie die maar eens voor een leuk prijsje te vinden)

Ik wil ze graag gaan verzamelen, maar ik zou niet weten waar te beginnen. Hebben jullie misschien wat advies voor mij? Ben wel opzoek naar modellen die uit de tijd komen en dus niet Ă©Ă©ntje die je ook gewoon van bol.com kan kopen. Ook kan ik er als student niet heel veel geld aan uit geven, dus er zit ook wel een budget aan vast. Mag ook best een ander merk zijn als casio.

Bedankt!

2 likes

En geen cfx (20/200) ?

1 like

Ooooh prachtig! Hoe meer ik er leer kennen hoe beter.

1 like

Net een leuke uit de jaren 80 binnen gekregen, maar dan van Omega :slight_smile:

Heb er ook nog wel een paar liggen uit de jaren 70 liggen van Casio en Seiko… Zal ze morgen doorsturen :slight_smile:

1 like

Ik hou niet van kwarts; maar deze blijft een van mijn liefste, en de enige horloge die scientific calculator doet, zover als ik weet.
De cfx 20 is zoals op de foto, de cfx 200 is met metal kast en band, maar ook duurder.
Het doet ook unit conversion en alaarm natuurlijk. Alle functie zijn op de scherm geschreven.
:slight_smile

1 like

Welkom! Zoek bijvoorbeeld eens op eBay naar vintage lcd watch en er gaat een wereld van gave horloges voor je open. Ik heb ook echt een zwak voor oude lcd’s (hoewel ik er -helaas- maar twee heb). :thumbsup:

1 like

Ben benieuwd!

1 like

Hier een vlot fotootje van EBay :slight_smile: natuurlijk een stuk duurder dan een Casio, maar wel heel apart. Het ging mij om het binnenwerk van het doosje en het horloge (incl doosje en boekje) mag weer weg :slight_smile:

2 likes

Ik denk dat we aan de vooravond staan van een fikse prijsstijging in early quartz, mits het merk maar interessant is of de techniek belangrijk genoeg is, of idealiter allebei.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Die is wel een aparte ja. Over welk jaar praten we hier?

Cool! Ik heb daar een broertje van.

5 likes

Wat is het model precies van deze als ik vragen mag?

Dit is een Speedmaster Quartz, met een 1620 uurwerk onder de motorkap.

1 like

Ik denk dat we er al in zitten.

(Later uitgebreidere reactie, zit nu op werk)

Ik hoor het wel!

Hij is van eind 1978 / begin 1979 :slight_smile: heeft het 1616 kaliber.

Welkom op dit forum;

Zoals @brunod en @HorloG aangeven gaat dit de nieuwe vintage worden en zijn nu nog redelijk goed te “vinden”. Google vindt wel aardige sites waar je in ieder geval een idee kan krijgen van de markt;

http://vintagedigitalwatches.com bv

Ik ben normaal ook niet voor de digitaal.

Maar mijn tweelingbroer is een enorme space-age / sci-fi gek en draagt deze van me;

176.0004 als ik me niet vergis

4 likes

De lugs / kast is ook gewoon prachtig. Dit icm de tekst en de zwarte uitstraling maken hem prachtig :slight_smile: