Nieuwe aanwinst: Breitling Colt Chrono Automatic

Sinds ik het idee van een Seamaster Chronograph heb laten varen (zie topic Omega SMP 300M - toch geen Chronograph!) ben ik op zoek gegaan naar een andere chronograaf en kwam per toeval deze Breitling tegen. Een paar weken geleden heb ik deze geruild tegen mijn TAG Heuer Aquaracer, welke eigenlijk toch teveel op mijn SMP 300M leek. Het betreft een Colt Chrono Automatic (ref. A13035) uit 1997 en ik ben de derde eigenaar.

Een Breitling stond nog op mijn verlanglijstje en deze voldeed aan mijn eisen; Een chronograaf niet groter dan 43mm, Zwitsers en het moest passen binnen de huidige collectie. Met 41,5mm en een Breitling 13 uurwerk (in de basis een ETA 7750) een leuke keuze!

Ik had nog wat geld over van de ruil, dus meteen het horloge weggebracht bij House of Pertijs en een Maintenance 1 laten uitvoeren, nieuw glas laten plaatsen en de ring onder de bezel vervangen. Wellicht dat ik het horloge nog eens wegbreng bij Dik Wakker om te laten polijsten, maar ik vind het ook wel wat hebben bij dit horloge…

Gisteren eindelijk wat foto’s gemaakt welke ik graag met jullie wil delen!

12 likes

Leuk hoor :smile:
Congrats!

Die blauwe wijzerplaat is prachtig!
Veel plezier ermee.

Gefeliciteerd! Erg fijn zo’n blauwe!

Mijn beste,

Wederom een schitterende verdorvenheid!!
Ik wens je dan ook veel aangename momenten met deze gezaghebbende Breitling!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi hoor!
Congratz :+1:

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

Gefeliciteerd, fraaie klok, veel plezier er mee :+1:

Bedankt heren! Ook vandaag genieten met de Breitling van de Formule 1 en Max op P5. :slight_smile:

1 like

Contradictio in terminis?

1 like

Blauw is zo echt super mooi!

En 12 punten erbij voor Max (sorry, off topic) :+1:

1 like

Mooie, klassieke Breitling Chrono Menrik, Leuke kleur op de wijzerplaat :+1:

Gefeliciteerd :thumbsup:
Inderdaad een heel mooi exemplaar.!

Pieter.

Pracht horloge!

Polijsten?
Juist mooi een beetje karakter in de klok.

Grt.

Erg mooi die blauwe plaat

Hele mooie aanwinst gefeliciteerd . :thumbsup:

Prachtige aanwinst: nog een mooie “old style” Breitling met de kenmerkende rider tabs !
De recentere uitvoeringen vind ik niet zo mooi meer.
En nog een knappe bakelieten doos ipv een Ikea-style kartonnen boxje die ze tegenwoordig leveren.

Veel plezier ermee !