Nieuwe "Aanwinst" - CRRJU (trek in een patatje)

Yep! Quartz horloges kunnen ook mooi en doordacht zijn.
Ik ben er helemaal voor.

4 likes

Iemand die nog meer horloges in korte termijn heeft gekocht dan ik :rofl::rofl:

6 likes

Leuk verhaal. Duidelijk dat je begonnen bent met schrijven i.p.v. eerst lezen hier. Vooral door de termologie die je gebruikt. Prima iedereen snapt het.
En dat is best leuk.
Ergens verwacht ik nog steeds dat het deels een grap is en 1 januari een review van een GMT master 2 Pepsi tegenover zo’n €0,99 klokkie uit je pen komt.
En daarna een stalen Daytona enz.

2 likes

Hier een patatje met :grinning::grinning:

6829f02b2797fbeefa986117b9d22f830671abfa_1_690x471

1 like

Haha, eigenlijk vind ik het best vermakelijk hoe je op prudente wijze je epistels post. Je steekt daarmee een ruwe vinger in de **rs van veel forumgenoten. Figuurlijk dan hè. :wink:

4 likes

Mijn beste,

Wie niet veeleisend is komt zelden iets tekort!!
Derhalve wens ik je een gezapige tijd met deze horloge curiosa.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

7 likes

Prachtig topic. Je slaat de spijker op zijn kop en laat zien dat ‘waarde’ voor iedereen een andere waarde heeft. Iedereen die vindt dat een horloge pas interessant wordt na een bepaald prijskaartje is in mijn ogen echt niet bezig met horloges maar met status.

Ben je dan een liefhebber? Of een stiekeme patser?

Wie de schoen past…

4 likes

Wat wil jij uitstralen met zulke horloges om de pols? Je kiest ze bewust.

2 likes

In de regel zullen dit soort horloges niet worden doorverkocht omdat je ze gewoonweg niet verkocht krijgt. Dus hou je ze of ga je ze eventueel weggeven. En in beide gevallen is de weg naar de prullenbak de kortste ben ik bang. Dan kan je toch twijfelen over recyclen.

1 like

Een al eerder door een forumlid genoemd probleem met al die Chinese shit van enkele dubbeltjes, is dat er ergens in de keten (op meerdere plaatsen) mensen zwaar onderbetaald werk zitten te verrichten, en de afvalberg ook in een nog sneller tempo groeit.

Maar OK, om hier iets aan te doen is er een wereldwijde “reset” nodig, en ik ben zelf ook niet heilig qua carbon-footprint. De TS gaat hier nog wel een tijdje mee door vrees ik. So be it. :neutral_face:

2 likes

Oneens. Ben oprecht liefhebber. Maar hou ook van een kwaliteit. Dit is gewoon spul dat niet mooi blijft en ook niet goed blijft lopen.
Voor een bepaalde mate van kwaliteit ben je gewoon een zeker bedrag kwijt. Seiko is erg goed in het leveren vanmooie horloges met degelijke techniek. Top. Maar dit is van een andere orde. En, zoals Han ook al aanhaalt, straal je ook wat uit met het horloge dat je draagt. Niet iedereen misschien bewust, maar de meesten wel. En hier zeker.

2 likes

Niet echt.

:full_moon_with_face:

Ik denk dat je vergeet dat

graag gaan voor kwaliteit, voor geschiedenis en niet voor

Maargoed, als je er blij mee bent is het mooi natuurlijk. Ik kan niet genieten van die goedkope meuk. Daarvoor houd ik teveel van mezelf.

Ik niet.

4 likes

@Cloxxki gewoon lekker doen wat je wilt doen en als dat dit soort horloges zijn is dat prima.
Ik heb er geen moeite mee en kan me ook niet vinden in de terechtwijzingen etc.
Het is ook niet mijn kopje thee maar het zijn wel horloges en het mag op dit forum.

3 likes

Er zijn er al zo veel… :sweat_smile: …is weer een andere discussie, OK.

Hij bedoelt het juist andersom volgens mij.
Hij doelt op jouw taalgebruik. Dat is best goed, hoewel de interpunctie te wensen overlaat.

2 likes

Korter door de bocht: het is rommel. Het is rommelmarkt-prullaria. Het is niet iets wat jaren meegaat, het is geen kwaliteit, het heeft geen eigen design en ik vraag me oprecht af wat je met een horloge ter waarde van een zak mandarijnen moet.

Dat een nieuw lid wil stoken op een forum van liefhebbers en hoog van de toren wil blazen vind ik niet zo’n probleem, daar lees ik zo overheen, maar

Er valt niks te waarderen aan die meuk.

Heb jij toegang tot een BLRO voor list? :thinking:

6 likes

Deze is dan wel weer waar. Andersom trouwens ook : Chinezen mogen mij volproppen met eten, Zwitsers niet.

Qua horloges mij ook niet.
Ik lees hier vaak dat slijmerige zinnetje " het merk heeft een mooie historie " …:thinking: .
Lekker belangrijk. Geldt dit ook voor andere gebruiksvoorwerpen ?
Mooie ijskast man ! Dank je, een heel historisch merk.

5 likes

Eigenlijk ook best weer grappig dit.
Een topic als deze krijgt meer reacties als een NA topic van bijv. een Omega :joy:.

Eerlijk is eerlijk ik vind het ook helemaal niets, maar laten we dan niet reageren dan is de lol er snel af.

3 likes

Om Klokski op te beuren hier een foto van mijn Chinees.

1 like

Volkswagen rijden, chinese meuk kopen…
Eigenlijk is het gewoon jezelf beet laten nemen.
En dat doen we met z’n allen dagelijks, bij zowat elke aankoop, van een stukje vlees bij de AH tot een Volkswagen bij de dealer om de hoek.
Zwitserse en Duitse horloges zijn trouwens belachelijk “over-priced”, Duitse auto’s ook.