Nieuwe aanwinst: Grand Seiko

Ik kreeg ineens de kriebels en zin in een ‘eenvoudig’ model. Grand Seiko kwam meteen in aanmerking. Ik heb gekozen voor een quartz, dit geheel tegen mijn eigen principes in. Ik had wel zin in een draagbaar no nonsense horloge dat gewoon altijd werkt.

Het uurwerk heeft een maximale afwijking van 10 seconden per jaar. Het horloge heeft zijn eerste beurt na 50 jaar nodig.
Afwerking is, zoals wel bekend bij GS fantastisch. Wijzerplaat lijkt een soort emaille. De vrij lange, gebogen lugs liggen als het ware om je pols heen. Draagcomfort optimaal, een stukje lekkerder nog dan mijn Rolex Explorer II.

Door de bescheiden maat (37 mm), het ogenschijnlijk eenvoudige uiterlijk en de frisse witte wijzerplaat is het horloge naar mijn smaak goeddraagbaar bij zowel pak als casual kleding, maar oogt het niet klein.

Voor mij vergt het even ‘omdenken’ omdat ik eigenlijk al jaren geen quartz draag, maar dit is volgens de hype dan wel de beste quartz die er is.

Ik krijg hem met de iPad met geen mogelijkheid in zijn volle grlorie gefotografeerd, maar uiteraard toch een plaatje hier.

Hier nog een beter, maar gestolen plaatje:

25 likes

Mooi hoor!

1 like

Mooi! Proficiat

Congratz!

Welkom bij de "club"
Zelf nu haast 3 weken eigenaar van een GS Automaat en meer dan tevreden
Heerlijk om een klok in de doos te hebben die je rust geeft :wink:

Tweede foto bvan vorige eigenaar

Inderdaad omdenken noodzakelijk maar als je hie rin slaagt een heerlijk onder de radar horloge
Als je dan toch een quartz in de collectie wilt dan is een GS zeer waarschijnlijk de allerbeste keuze
Veel (draag)plezier en hopelijk blijft 'ie je lang bekoren

9 likes

Mijn beste,

Een mooie en vooral ook solide aanwinst. :watch:
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd!

Prachtig klokje. Mede dankzij zijn bescheiden formaat.

Prachtig! Veel plezier met deze Grand :slight_smile:

Veel draagplezier!! Ik hoor meer over de sublieme kwaliteit en afwerking. :smile:

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

mooie klok hoor! Al zou ik zelf altijd voor een automaat gaan.

Foto’s doen niet goed aan het horloge denk ik, hopelijk is er iemand op de meeting met zo’n mooi horloge om irl te mogen zien.

Mooi Tom, congrats…!

Heel gaaf en een service beurt na 50 jaar is ook niet verkeerd. In mijn geval geen service beurt nodig haha.

Mooi. Geniet.
Is het die van MP?

1 like

Prachtige aanwinst veel draagplezier gewenst .

Heerlijk horloge je GS Quartz! Veel draagplezier toegewenst met dit tophorloge :thumbsup:

Mooie aanwinst. Geniet er van.

Top. :+1:

Ik word hier hebberig van. Eigenlijk wil ik er ook een.

1 like

Mooi zeg.
Veel te mooi eigenlijk, hier word ik alleen maar hebberig van.