Nieuwe aanwinst ; Zomerse Citizen Para Water 1802

Sinds een jaar naast Seiko ook enthousiast geraakt over de vintage Citizens. Deze stond op de Marktplaats, gekocht voor anderhalf tientje en dit weekend in huis.
Glaasje gepolijst (klein barstje neem ik op de koop toe) en de wijzerplaat vastgezet, deze rammelde. Leuk detail vind ik de secondenwijzer.
De meneer of mevrouw die ergens in oktober 1974 de witte streepjes op de markers plaatste moet een slechte dag (of korte nacht :)-D ) hebben gehad aangezien ze er niet allemaal centraal op staan. Maar affijn, het was dan ook niet een kostbaar klokje destijds.
Een strak maar eenvoudig ongeserviced 1802 uurwerk met 21 jewels. Het horloge loopt ook na een dag niet achter of voor (secondenwerk).
Opgepoetst en een frisse witte band (Ozoo, 12,50) erop in mooi contrast met de hemelblauwe plaat en witte markers (al ben ik niet niet helemaal overtuigt van de band, ik vind hem iets te grof)
Wel een zomers resultaat :

zoals op MP

en uiteindelijk

Bedankt voor het kijken en een zonnige zondag iedereen!

5 likes

Mooie Citizen, het uurwerkje ziet er gaaf uit.(tu)
Er bestaat ook een chronograaf uitvoering van dit uurwerkje dat is cal 5702.
Groet, Chris.

Mooi zomers horloge(tu) Alleen het bandje is niet mijn ding, de kleur dan;)

Eigenlijk wel mee eens Tom, des te meer ik er naar kijk … Naja, impulsiviteit is een ieder van ons hier wel bekend :wink:

ernst Schreef:

Eigenlijk wel mee eens Tom, des te meer ik er naar
kijk … Naja, impulsiviteit is een ieder van ons
hier wel bekend :wink:

:D:D

Dat moet dan (oa?) deze zijn; een flyback chrono zonder uur en minuten register…
Wel een mooie klok, ik kende hem nog niet. Het bandje is identiek aan het originele bandje op de Citizen van deze post.
Vind het uurwerk wel redelijk verschillen, afgezien van de balans.

5702 Chrono *klik
http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-110947435-citizen-cronografo-recordmaster-flybackcal5702todo-origin-_JM

Hele mooie Citizen. Voor de band zou ik ook iets anders proberen. (blauwe nato ?)

Ja dat is er eentje, dit is het kleine model.
Het chronograafgedeelte zit op het basisuurwerkje geschroefd, en als je er onder kijkt zit alles toch aardig op de zelfde plek, maar of er onderdelen uitwisselbaar zijn weet ik ook niet zeker.
Ik heb beide kalibers in de verzameling.

Zijn die er in 18mm? Ik heb op dit forum kennisgemaakt met het begrip Nato-band. Waar koop je ze eigenlijk? Ik zal eens googlen :#

Hallo Ernst,

Veel plezier van het horloge, fijn om te lezen dat hij de tijd nog wel goed bijhoudt zoals je ook hoopte.

Zoals je al doorhad waarschijnlijk komt het horloge van mij vandaan , glaasje had toch barstje? Dat is wel jammer, kan je waarschijnlijk toch zo vervangen,neem aan dat het kunststof is?

Netjes! (tu)(tu) Al zou ik 'm zelf niet aan een witte band dragen, maar dat boeit verder niet zo. 't Is jouw horloge aan jouw pols! :wink:

Gezwicht door het tegenvallende uiterlijk en gesteund door de comments; een ander bandje erop, een zwarte strap die ik nog had liggen, is inderdaad veel beter zo :slight_smile:

Ik ben het met je eens!

Wat een verzorgde uurwerk, klasse (tu) en leuk vintage uitstraling :~
Groet
Iwan

hallo ernst,
ik wil ook vintage horloges een beetje opknappen. Heb er een liggen waar het glaasje van gepolijst moet worden.
kanje mij tips geven hoe en waarmee je het doet en waar het materiaal evt. te koop is.
ik hoor het graag.
groeten jaap

Hoi Jacob, voor het polijsten van de kunststof glaasjes gebruik ik POL-pasta (metaal/chroom polish), maar helaas wordt dit niet meer verkocht ivm de schadelijke stoffen hierin (mocht je nog een tube kunnen scoren; bescherm je handen). Ook heb ik wel eens gewone witte (geen gemengde met kleurtjes) tandpasta gebruikt, dit werkt ook uitstekend, maar duurt iets langer. Verder zijn er natuurlijk allerlei alternatieve polijstpasta’s te krijgen, voor metaal of kunststof.
Pak een oude bandstoffen handdoek, krant eronder, lik pasta erop en ‘glaasje draaien’:slight_smile:
Laatste restjes kan je er met je vinger, lokaal, uitpolijsten. Succes!

Mijn beste,

Een memorabel vintage met een solide hart en een tijdloze uitstraling.
Ik wens je er veel genoegen mee!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie zomerse uitstraling zeg! Wat een beetje poetsen al niet kan doen(tu)

Fris en monter ding , ook aan de binnenkant .

Ik hou het bij een blauwe , niet te donker , lederen band .

Yo , Manu .

kaleiwan Schreef:

Wat een verzorgde uurwerk, klasse (tu) en leuk
vintage uitstraling :~
Groet
Iwan
Wat Iwan schrijft (tu)