Nieuwe aanwinst!

Vandaag heb ik mijn eerste vintage gekocht.
Het gaat om een Heuer Temporada.
Ik wilde een beetje sparen voor een tweede Tudor, maar vandaag kreeg ik via een vriend de kans om deze Heuer voor een mooi prijsje te kopen.
Er staat niet zo heel veel info over dit horloge op het net, maar dit is wat ik gevonden heb.
De Temporada is gemaakt van 1972 tot 1975. Heuer maakte deze om te kunnen concureren met de beterkope chronografen. Toen deze uitkwam koste hij tussen 85 en 90 dollar. Temporada was een race in de late jaren '40, vroege jaren '50 in winter off-season in Argentinië. Hij is gemaakt uit een ‘fiberglas’ case, iets wat voor die periode zeer vooruitstrevend was.
Binnenin tikt een 17 jewel valjoux 7733 handopwinder die enkel via de voorkant van de case te bereiken is.
Het is een zeer licht horloge, beetje raar als je ze op hebt, want ze voelt misschien een beetje goedkoop aan de pols, maar de details zijn prachtig.
Ik heb wat kleine vegen in de plexi, maar deze zijn enkel bij een bepaalde lichtinval te spotten en vallen dus niet echt op.
Hier de pics, enjoy!!!


Sorry voor het vuil op de caseback, heb ze nog niet gereinigd, dadelijk foto’s genomen.

16 likes

Leuke aanwinst zeg!!!

Veel draagplezier!! :ok_hand:

Top … en dat Fiber ziet er best goed uit :+1:

Ziet er goed uit. Gefeliciteerd.

Mooi !!! Proficiat !!!

mooi zeg.

Gaaf! :+1:

Mooie aanwinst, met een leuke band.
Veel draagplezier.

Erg gaaf! Super mooie aanwinst.

Erg mooi! Er loopt hier een draadje over kunststof horloges (Plastic fantastic) ik denk dat je hem daar ook even moet showen,

Niet tevreden? Of heb je hem niet te koop?

Leuke heuer hoor!

Een mooie aanwinst proficiat

Gr Pieter

Wel tevreden, maar is niet waar ik naar op zoek was, gewoon een heel mooie deal kunnen doen en ze daarom niet kunnen laten liggen.

Wow, gave klok.
Gefeliciteerd.

Mijn beste,

Een prachtige aanwinst!!
Geniet er van.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

'T is niet anders :wink: Soms heb je dat.

Gaaf ding, leuk!

Erg fraai.

Gaaf horloge