Nieuwe aanwinsten ! "schuur / kelder vondst"

Yessss!

Ook ik nu in het bezit van een gouden day-date met fluted besel en datumloep!
Gevonden in de kelder samen met nog wat oud spul.
Waarschijnlijk niets bijzonders allemaal maar zo ja, hoor ik het graag!

Is dit overigens in het juiste topic geplaatst? Volgens de titel wel toch?

Niets heel speciaals helaas. Ricoh is een Japans merk van matige kwaliteit volgens mij. de Zentra is heel oud maar ook heel erg gedragen en niet meer te redden denk ik. De Bucherer is nog wel aardig alleen zijn de kosten van service en nieuw glas hoger dan de waarde van het horloge.

1 like

Was ik al bang voor. :blush:

Hoewel…;

Die van mij mag voor minder weg.
(Is langer dan 6 mnd. in bezit :smile:)

1 like

Euhm je kaapt wel een beetje een Swatch Topic :wink:
Maar als jij je daar goed bij voelt
:+1:

Waar moet ik dit plaatsen dan? Ik keek puur naar de juiste titel. Staat niets in van Swatch. Zag ik pas later.
Mocht het letterlijk en figuurlijk “misplaatst” zijn verzoek ik @Jur of iemand anders dit te verplaatsen of indien niet mogelijk, te verwijderen.

Dat is geheel aan u, maar wellicht was het een idee om een eigen topic te beginnen ?
Maar als u perse een bestaand topic in wilt is deze wellicht toepasselijker ?

Kringloopvondst is het zeker niet. Daar kom ik nooit.
Maar misschien ook een idee om de titel van dit topic iets meer to the point a la Swatch te wijzigen?

Nee zeker niet het is een NA (nieuwe aanwinst) Topic, en dat heb ik omdat het een keldervondst is ook keldervondst genoemd.
Wat let u om een eigen topic te openen ? Ik zie niet in waarom u zo graag verder wilt een een bestaand oud topic wat als u even had gelezen meteen duidelijk was dat het aangaande de prachtige 007 Swatch collectie gaat.

Maar nogmaals ik wil u niet ontrieven :slight_smile:

Zozo jij bent echt een mazzelaar!:blush::ok_hand:t2:

Nee hoor, voel mij niet ontriefd. Probeerde het gewoon juist te doen omdat ik al vaker ergens kritiek las dat iemand een nieuw topic opende terwijl dit al bestond. Vandaar. Sorry dan hiervoor.

Om dan even enigszins “on topic” te gaan;

:blush:

Mooie 007 collectie overigens. Veel plezier nog ermee gewenst. :+1:

1 like

Kan iemand mij uitleggen wat dit dan precies met James Bond te maken heeft…? Die droeg toch prachtige Rolex 5512/13 en Omega’s? Toch niet dit ‘kinderspul’, of toch…?

Heeft u de foto’s bekeken en u überhaupt even het topic gelezen ?
Zo moeilijk is het niet toch ?

1 like

Ja, maar ik bedrijp het nog niet helemaal. Zijn het dan ‘gewone’ swatch horloges met wijzerplaten van Bond-film themas?

Ik heb het gelezen en snap het nu. Bijzondere collectie waarvan ik niet van het bestaan wist.

1 like

Komen ze met nieuwe Bond films ook met nieuwe uitgaven?

Wellicht ben ik vervallen in aannames dat een en ander makkelijk terug te vinden is in de links die ik al in dit topic had gepost, maar gezien @Henk en @Trevillian beiden aangeven het niet duidelijk te vinden vermoed ik dat ik het mis heb met mijn aannames.

Kortom Swatch en James Bond en wat ik er van weet:

In 2002 bracht Swatch ter gelegenheid van de 40ste verjaardag van de Bond films de Swatch 40th Anniversary Of James Bond Limited Collection 2002 ( 46 paginas tellende catalogus) uit.
In deze collectie bevinden zich 20 verschillende swatches welke de eerste 20 James Bond films vertegenwoordigen van Dr. No 1962 tot Die Another Day 2002.

Dit is tevens de collectie die ik hier laat zien in de start van dit topic.
Deze collectie werd als volledige collectie (als limited edition) in een lederen akte koffer en in een metalen koffer (die heb ik nu ) verkocht

6 jaar later in 2008 bracht Swatch een 2de 007 collectie uit namelijk de Swatch 007 Villain Collection.
Deze collectie is geinspireerd op de slechteriken (villains) uit de 22 James bond films die tot 2008 zijn uitgekomen dus van Dr No tot Quantum Of Solace.

Ook van deze collecie is een limited edition box set uitgekomen (dit keer maar 1 variant)

Helaas heb ik van deze collectie maar een aantal losse horloges weten te bemachtigen, maar is wel de bron van mijn horloge gekte.
Vooralsnog heb ik deze in mijn bezit:
Odd Job uit Goldfinger

Jaws uit The Spy Who loved me

Hugo Drax uit Moonraker

Liefste zou ik de hele collectie ook in NOS staat vinden net zoals me gelukt is bij de eerste collectie.

En wat de toekomst ons gaat brengen is mij onbekend, inmiddels dateert de laatste collectie alweer van 12 jaar terug, en zat er de vorige keer maar 6 jaar tussen. Maar wie weet worden we nog een keer door Swatch op een nieuwe collectie getrakteerd.

2 likes

dit is een militaire uitvoering en die van jou niet. daarbij komt dat dit maar gewoon een nergens op gebaseerde vraagprijs is. Als ik de vraagprijzen op Chrono24 voor mijn horloges zou krijgen kon ik stoppen met werken:slight_smile:

Ik snap ‘m
Gefeliciteerd met je vondst :slight_smile: het zou voor mij meer een collectersding zijn dan werkelijk horloges om te dragen, maar zoiets schreef je ook al geloof ik. Tof :slight_smile:

1 like

Gaaf! Dank!

1 like