Nieuwe aanwinsten: Seiko SSC251 & Fossil FS4852

Beste forum leden,

Ik ben nog niet zo lang lid van het forum maar heb wel één ding gemerkt: Horloges zijn verslavend.
Dit had ik natuurlijk nooit gedacht toen ik een account aanmaakte, maargoed, door met mijn verhaal en waarvoor jullie gekomen zijn.

Afgelopen weekend ben ik voor de eerste keer op de Rikketik geweest, wat best een eindje rijden was vanuit het zonnige zuiden. Veel moois wat ik nog lang niet kan en wil betalen gezien. Maar ook heel veel oud spul gezien dat wanneer ik er het geld voor zou hebben alsnog niet in huis zou willen halen. Ik ben hier zelfs een keertje door een ander forum lid op de foto gezet. ([Rikketik januari Aanwinsten & Sfeerimpressies)

Zoals op de foto te zien is ben ik bij de stand van Rob geweest. (ik had al het een en ander over hem gehoord en kom er dus later thuis pas achter dat dat uitgerekend deze stand was) Hier ben ik gedurende de ochtend meerdere keren langs gelopen waar het oog mij viel op een wel erg mooie Seiko, namelijk de ssc251 oftewel een Solar Chronograaf. Na nog een rondje te hebben gemaakt om na te denken heb ik er voor gekozen deze gewoon lekker mee naar huis te nemen. Hier is ie dan:

Seiko Solar Chronographic SSC251

2 foto’s die ik heb gemaakt in de auto op de parkeerplaats van de Rikketik.

En waar het me ook een beetje om ging: De lumen. Misschien niet zo impressive als vele andere Seiko’s maar desalniettemin ben ik er zeer tevreden over.


En dan nog een plaatje van het internet aangezien ik niet de beste fotograaf van de wereld ben.

De Seiko heb ik de afgelopen 2 dagen gedragen en ik vind hem fantastisch. Dit komt mede doordat het mijn eerste “Echte” horloge is in mijn ogen. Het is een lekker zwaar horloge met een ietwat sportieve maar toch nette look en dat bevalt me tot nu toe prima, ik denk dat hij erg veel draagtijd gaat krijgen.

Maargoed, na veilig te zijn thuisgekomen, wat een hele klus was aangezien ik telkens werd afgeleid door mijn pols, stond me daar nog een verrassing te wachten. Een paar weken terug had mijn tante mij namelijk vertelt dat ze een horloge voor me had gekocht, maar dat hier iets mis mee bleek en dat hij nog even terug moest naar de winkel. Deze stond dus thuis op mij te wachten. Twee horloges op één dag, fantastisch.

Fossil ‘The Agent’ FS4852



Deze fossil is iets simpeler dan mijn nieuwe Seiko, maar ik ben er wel van gecharmeerd, ik hou ook wel van een simplistische uitstraling en dat heeft deze zeker, verder een dunne bezel en gebogen glas maken het voor mij wel af. Daarnaast had ik nog geen horloge met een zwarte plaat en ik heb wel eens cadeau’s gekregen waar ik minder blij mee was. Dus ik ben zoals u waarschijnlijk al raadt uitermate tevreden naar bed gegaan die avond.

Hier nog een plaatje van de 2 naast elkaar:

Al met al zit mijn verzameling momenteel al op 4 horloges en komt er als het goed is een dezer dagen nog een dingetje uit china binnen, dus ik durf wel te zeggen dat ik de smaak al goed te pakken heb!

Bedankt voor het lezen,

Sjoerd

EDIT: Ik bedenk me net dat ik nog iets wilde vragen: Heeft iemand nog banden suggesties voor de Seiko? Wil wel het een en ander uitproberen namelijk.

10 likes

Mooie aanwinsten :thumbsup:
Die Fossil is lekker plat zeg!

Banden advies voor de Seiko:

Rally strap

of nato

Grt.

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een mooi duo horloge-plezier!!
Geniet er met volle teugen van.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

nato was ik ook al over aan het denken, zwart wit of zwart grijs ja, en die Rally strap lijkt me ook wel wat. ik zal eens wat rondneuzen!

1 like

Prachtig die Seiko!

1 like

dankjewel!

Uhhhh, doe mij zo’n tante :wink:.
Leuk hoor. Mooie Seiko.
Veel plezier hier :+1:
Gr.Wander

1 like

grazi, en ik heb nog een hoop tantes over hoor maar deze krijg je niet :wink:

1 like