Nieuwe collectie Orient

Ik kwam zojuist de nieuwe collectie van Orient tegen. Aangezien ik zelf 2 Orients heb en er hier op het forum vast ook wel wat liefhebbers zijn deel ik deze link graag met jullie :smile:

http://orientwatchusa.com/lookbook/ss15

Ik moet zeggen dat ik verrast ben door de nieuwe Orient Mako, ben erg benieuwd naar de maat en prijs. Al is het nogal de vraag of hij in Europa te verkrijgen isā€¦ (USA only).

De nieuwe Bambino daarentegen valt me een beetje tegen zoals ik ook al in een eerder topic aangaf.

Ook hebben ze een nieuw model aangekondigd, de Duke.

Wat vinden jullie?

De nieuwe bambino vind ik gaaf, alleen de wijzers iets te kort. Het laatste model vind ik ook wel mooi.

Ik begrijp niet waarom ze de oude Bambino wijzers veranderd hebben
misschien in real life dat het meevalt maar m.i. passen deze stompjes
niet bij een dergelijk klassiek/retro model

Vond de oude makoā€™s al mooi (staat nog op de verlanglijst, misschien binnekort voor de zomer aanschaffen) en deze ook weer gaaf. Nieuwe bambino moet ik toch echt in het eggie gaan zien denk ik. Ergens vind ik het wel wat hebben, maar sluit me aan bij bovenstaand dat de wijzers wat tegenvallen. De laatste, Duke, moet ik waarschijnlijk ook in het echt zien, maar trekt me niet speciaalā€¦

Ik begrijp niet hoe iedereen hier zoā€™n issue van maakt, het past toch in het retrodesign?
Ik vind 'm wel geslaagd eerlijk gezegdā€¦

Ja, de Mako vindt ik erg geslaagd, heb even plaatjes van de huidige Mako en Mako xl opgezocht en vergeleken.Ik gok en hoop dat deze de maat van de Mako heef. Als dat zo is, komt die zeker op mijn shortlist.

Mbt de Bambino ben ik het met @johngo eens, vind de recht wijzers eigenlijk juist wel aparter dan de vorige versie.
Maar ja, voor zowel de Bambino als de Duke geldt dat ik ze wel mooi vindt, maar niet mijn stijl.

Ik heb de bambino geprobeerd, maar teruggezonden. Enerzijds wel een leuke instapper, maar ik vond 'm wat goedkoop aanvoelen. Daarna een Orient Star gekocht, met dezelfde ā€œklassiekeā€ looks en tja, ietsje duurder, maar het wel waard. De Star voelt veel solider aan, is mooier afgewerkt en het uurwerk liep wat mooier (en heeft trouwens ook hacking).

Na ontvangst gemod met een echt plexi, wat er net even wat warmer aanvoelt (en te polijsten is in tegenstelling tot het gebolde mineraalglas) en ook de zijkanten geborsteld. Echt een topper nu :+1:

En als tegenstelling een ruwe bolster de M-Force :smile:

Orient maakt echt leuk spul :yum:

2 likes

Inderdaad Marco, maar de Star kost ook wel drie- of viermaal zo veel als de Bambino hĆ©? Ik denk niet dat de bambino veel concurrenten heeft in zā€™n prijsklasse buiten bepaalde Seiko-modellenā€¦

Ik vind die Bambino nog steeds erg leuk. Vooral dat model met die matzwarte(/grijze?) wijzerplaat, links in het rijtje.

Nieuwe Mako gaat wel. Kan nog steeds niet wennen aan die inkepingen in de bezel. Dat vind ik gewoon storend. Bambino vind ik eigenlijk best wel goed gelukt! Maar ja, ik weet gewoon dat zoiets in de horlogekist zou blijven liggen, bij mij. Pak toch altijd weer een duiker.

Ik vind ze allemaal niet zo mooi. Mako gaat nog wel, maar nog steeds meer die storende date functie. Helemaal geen balans.

Vind de wijzers van de Bambino ook te kort. Jammer :pensive:

Ik vind de Mako sowieso wel een mooi horloge, de Bambino vind ik persoonlijk te saaiā€¦
Maar dat komt doordat de wijzerplaat ,mede door de streepjes , in mijn ogen te strak is en een beetje ouderwets overkomt.
De nieuwe serie Duke vind ik persoonlijk veel mooier door het gebruik van de cijfers.

Pieter.

Valt in het echt reuze mee hoor. Ik ben benieuwd naar de prijs. Met saffier vind ik hem al interessanter aangezien ik een kras heb op de mijne. Wel jammer dat de cijfers weg zijn. Maar heeft ook wel wat. Maar dan wel de blauwe.

Ik vind het qua looks geen verbetering.

Een nieuw logo zou daarentegen eens welkom zijn.
Waarom ze nog steeds dat ouwe 'sigarenbandjeā€™
gebruiken?

Heeft mij altijd weerhouden van de aanschaf, terwijl de
prijs/kwaliteit/specs van Orient goed zijn.

Grt.

Ik vond bij de oude Bambino de dikkere spitse wijzers de klok wat mooier opvullen, dan de dunne bij het nieuwe model.
De Mako lijkt me wel geslaagd!!

Ik vind de oude Bambino ook een wat mooiere uitstraling hebben. Ik vind de nieuwe wijzerplaten daarentegen wel een echte verbetering!

@drex de klacht over het logo hoor je wel vaker en ik snap het op zich ook wel. Het is niet het mooiste logo en is nogal prominent aanwezig. Gelukkig stoor ik me er zelf niet aan, maar kan het me wel voorstellen.