Nieuwe G-shock op de markt

Ik liep vandaag binnen in de Strego in Hilversum omdat ik even een g-shock ter reparatie wou wegbrengen.

Maar toen kwam ik daar in gesprek met een casio salesman die daar in gesprek was met de eigenaar. Die man liet me alle nieuwe high end G-shocks zien die er komende weken en maanden aankomen.

Zo is er de nieuwe gwp-1000 die als ik het me nog goed herinner een band had waar carbon in verwerkt is zodat hij 20 keer sterker is dan de normale rubberband, had ik dit maar gehad tijdens mijn reis naar tenerife. Zie topic: G-shock verloren in zee

Maar de band was niet het enige vernieuwende:smile:. Er zit bijna dezelfde technologie in als in de seiko astron, maar dre g-shock heeft ook nog GPS en winter en zomertijd. Plus een titanium bezel die weer speciaal is bewerkt zodat hij krasvast is en dat voor een prijs van 1200-1400 euro volgens mij. Dus ongeveer de helft van de seiko en nog meer waterdicht ook en super tough!

Verder vertelde die man mij nog van een g-shock die in een gelimiteerde oplage van 100 stuks werd uitgebracht en volledig van titanium is gemaakt maar dan grade 4 titanium dat met de hand bewerkt is. Zag er echt super uit! Maar heb hem alleen op een plaatje gezien. Die had hij niet mee, is ook niet raar met een nieuwprijs van 5200 euro.

Ik vond 't super om alles te horen, maar waarom plaatsen ze de datum op de vier en niet recht zoals op de drie of zes.

5 likes

Had hij toevallig ook niet die doorzichtig groengele Kermit ?
die zou ook omstreeks Augustus uitkomen.
( gemiste kans denk ik want dat lijkt me meer een zomerklok )

Carbon zat ook al verwerkt in de band van de (Japanse) rangeman modellen.

Benieuwd naar de nieuwe modellen :wink:

gr, HJR

G-Shock van 5200 euro. Proest!

1 like

Btw een van de gwp 1000 heeft een brass bezel, zag er echt heel dik uit. De prijs was dik met dacht ik 2200 :o

De groenere heb ik niet gezien

En wat betreft die carbonbanden bij de rangen modellen, dat wist ik niet xD

Als ik het goed heb gaat het om deze?

mooi ding, en erg technisch.

Ja idd dat is 'm! Hij is echt huge! Veel groter dan de standaard G-shock en best dik. Maar met dat brass zag het er zo bruut uit!

Balen v die gescheurde band. Met adapters heb ik er n zulu op zitten. Scheuren minder makkelijk IMHO en Als er n sspringbar breekt, blijft iennog on de anders hangen.

Ik had de nieuwe gpw modellen ook gezien. Ik vroeg toen of t alleen n nieuw kleurtje was. Bleek de bezel ook n upgrade te hebben gehad.

Overigens is t n hybride v GPS en RC.

Hmmm, kijk eens naar de MRG modellen van G Shock… :astonished: