Nieuwe leden en vragen over echtheid/waarde

En zoals dit soort topics :joy::joy:


Maar dit persoon is wel blijven hangen op het forum.
Hij schijnt nog wel eens iets te pollen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Zeker. Maar soms:

1 like

Persoonlijk vind ik het best om als beginneling dergelijke vragen over echtheid te mogen stellen,en als elke tussenkomst beleefd verloopt is er toch niets aan de hand denk ik maar.
Tenslotte moet iedereen ergens beginnen om te leren,en daar dient ook dit forum voor.

Ik snap wel dat iemand veel te veel vraagt op Marktplaats, sterker nog ik denk dat veel mensen dat doen. Het is een vraagprijs en in de praktijk kom ik zelden op m’n vraagprijs uit.
Volgens mij was de prijs één keer verhoogd, niet vier, en daarna ook weer verlaagd. Bovendien is de opmerking dat het horloge geserviced is ook verdwenen. Al met al best netjes volgens mij.

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig; men kan uit het draadje wegblijven maar als de vraagsteller iets doet wat niet handig is is het toch zijn/haar schuld dat het draadje ontspoord?

Lees even de eerste post van het betreffende draadje terug, alsof het de eerste keer is dat je hem leest.
Een aanhef, best aardig/netjes geschreven en een foto waarbij het horloge goed herkenbaar is volgens mij. Er is ook niet naar andere foto’s gevraagd volgens mij.

Met inachtneming van het feit dat de prijs op MP netjes is aangepast, stel nu dat het gaat om iemand die gewoon oprecht niet veel weet van horloges en het betreffende ding kwijt wil.
Die persoon plaatst een vraag waarvan je denkt dat het normaal en gepast is op het forum.
Dan krijg je onder andere deze reacties:

Lijkt mij naar puur snel wat geld willen verdienen. Dat verkregen uit erfenissen geloof ik ook voor geen meter. Zodra de informatie er ook is hoor je niks meer van TS.

Die redenatie slaat echt als kut op dirk

Bijzonder om te zien hoe iemand die een halve dag op het forum is zo zijn best doet om een niet al te prettig indruk achter te laten.

Topicstarter komt hier sowieso niet meer na gewonnen informatie

je hebt hier op het forum gewoon een verkeerde start gemaakt.

Ik zal maar niet reageren op je taalfauten omdat ik inschat dat je jong bent en nog veel moet leren

Ik snap wel dat je dan snel klaar kunt zijn met het betreffende forum.

1 like

Helemaal eens! :star_struck:

p.s. sorry voor de late reactie maar dit onderwerp is al tig keer eerder voorgekomen ….

Dit is wel heel gemakkelijk. De eerste reactie die je aanhaalt is geloof ik de 33e reactie, en die kwam pas nadat iemand liet zien dat het horloge voor een te hoge waarde en met een verdraaiinkje van de waarheid op MP stond.

De opmerking “Bijzonder om te zien hoe iemand die een halve dag op het forum is zo zijn best doet om een niet al te prettig indruk achter te laten” kwam pas nadat TS dit zei:

Vind je het gek dat dat wrevel wekt bij de andere leden?

Dat van de “verkeerde start” hield een welgemeend advies in. En dat TS niet terugkomt betrof duidelijk gekruiste berichten.

Zo kun je met cherrypicken doen alsof de beste jongen continu en zonder reden verkeerd is bejegend, maar dat is niet wat er is gebeurd.

1 like

Ja. Categorie op negeren -> klaar.

:point_up:t2:

:point_down:t2:
:lock:

Computer says no!

Dit helpt je niet he.

1 like

Jij begrijpt er niets van.

1 like

Ga weg joh. :joy:

1 like

Misschien deze tekst even updaten?

Welkom op Horlogeforum.nl
Om deel te kunnen aan dit forum dient u zich te registreren. Zonder registratie zijn berichten wel te lezen, maar vragen stellen of beantwoorden is dan niet mogelijk.
Overigens is dit geen taxatieforum. Als u benieuwd bent naar de waarde van uw horloge verwijzen wij u graag naar een taxateur of juwelier.

1 like

snap ik, maar een heleboel computer helden, die alles beter denken te weten, is ook wel ver van normaal.
het blijft mijn bezit en als ik 300 keer de vraagprijs wil aanpassen, doe ik dat gwn, en je kan hier met je grote mond komen, en zeggen dat het niet kan en bla bla, maar aan het eind ben je toch een zielenpoot.

Ik weet 100% zeker dat als ik op een gegeven moment had gezegd, “bij de juiste help krijg je 10% van de verkoop bedrag”, dan had ik ook weer een hele boel privé berichten, net als op marktplaats, met schijnheilige berichten van " oooh en wat is de geschiedenis van" jaah jaah, altijd puur eigen belang :sweat_smile:

1 like

ik vraag me echt af of je het ook recht in mijn gezicht zou durven te zeggen…

Hee Kelvin, wat gezellig dat je deze draad hebt gevonden. Ik zie dat je argumentatie er inmiddels ook op vooruit is gegaan. Ik kijk uit naar een prettige voortzetting van de discussie. :+1:

3 likes

:joy:

Het wordt steeds beter.

2 likes

Waarom is het een te hoge waarde op MP? Wie zijn wij om dat de bepalen? Daar gaat het mij om. Al vraagt hij 10k, als hij verwacht dat er afgedongen gaat worden naar 3k kan dat een prima taktiek zijn, toch?
Anderen zouden dat wat mij betreft niet tegen hem mogen houden.

Tekst op een forum is altijd moeilijker interpreteerbaar dan in een persoonlijk gesprek bijvoorbeeld. Als ik zou zeggen “hee @Blauwbeer, jij hebt een verkeerde start hier gemaakt”, zou je dit als fijn of positief ervaren? Ik denk het niet.

Dus omdat de TS iets zei wat niet beviel is het ok om op een soortgelijke manier te reageren? Juist regulars, en volwassenen in het algemeen, zouden daar boven moeten staan wat mij betreft.

Natuurlijk was dit een beetje cherry-picking, net als velen in dit draadje dat hebben gebruikt tegen de persoon in kwestie. Maar als ik het draadje lees alsof ik de TS ben zijn de quotes van mijn eerdere post wel de dingen die er uit springen en blijven hangen, denk ik.

Natuurlijk zijn er dingen die de persoon anders had kunnen doen, maar dat kan altijd en is wat mij betreft nog veel meer van toepassing op de reacties van een aantal leden.
De TS is een nieuw persoon, waarvan ik vind dat we hem iig even het voordeel van de twijfel moeten geven, en daarbij zijn wij als “ervaren” leden er om nieuwelingen welkom te heten, en welkom te laten voelen wat mij betreft. Dat kan beter.

Nagenoeg alle van dit soort draadjes ontsporen. Toeval? Ik denk het niet.
De schuld wordt zo goed als altijd bij de TS gelegd. Eerlijk en terecht? Ik denk het niet.

3 likes

Dat is volledig waar. Maar als je er ook mee op een forum gaat zullen mensen daar ook wat van vinden. Als je daar niet tegen kunt is het beter om fora te vermijden, toch?

2 likes

Jeemig, wat ben ik het volledig met jou eens!! :+1:

1 like