Nieuwe leden en vragen over echtheid/waarde

Misschien kunnen we opnemen in het forum dat iedereen vanaf trustlevel 2 verplicht is te antwoorden op een vraag over opa’s horloge?

Ik hoop dat je en smiley vergeten bent? :joy:

1 like

Oke alsnog om verwarring te voorkomen :grinning:

Wat ik wèl smullen vind is het volkomen onbenul bij mensen. Opa overlijdt, opa was een degelijke burgerman zoals de meeste mensen (mijzelf incluis), reed een Opel Kadett, had een prima baan in loondienst, ging camperen in de Ardèche. Uitspattingen waren hem vreemd, vier keer per jaar een biefstukje of een varkenshaasje roomsaus met oma bij de Van der Valk. Bij zijn overlijden erfden zijn kinderen zijn spaarrekening, zijn rijtjeswoning. Maar geen kunst, aandelenportefeuilles of dure sieraden.

Maar dan toch hier met dollartekens in de ogen dat uitgebeten middenklasse horloge van een lang geleden verloren gegaan merk posten.

7 likes

Volgens mij moet ondertussen wel duidelijk zijn dat het hier geen democratie is, en dat is primadeluxe.

1 like

En juist DAAR zitten de parels tussen…
Dat is namelijk hoe verloren gewaande dingen weer worden herontdekt en op dit forum is voldoende expertise aanwezig om iemand wat verder te kunnen helpen.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar ik zou het niet weglachen ofzo.

Dat voorstellen in die voorsteltopics is leuk voor de mensen die dat leuk vinden. Maar het is vooral veel van hetzelfde. Altijd dezelfde reacties en hoeveel van die topics komen er per dag?

Als je ergens binnenkomt mag je toch best een beetje tijd nemen om erin te groeien. Je leert mensen vanzelf kennen. Of dat nou op inhoud of onzin is kom je dan wel achter.

Ik zie een forum net als mijn eigen wijk. Met de een kan ik het prima vinden, met de ander niet en met een derde praat ik alleen over zus en niet over zo. En dat is helemaal prima. Leven en laten leven. Beetje aardig blijven onderweg.

Dat staat mij soms tegen aan die topics, het gezeur op de TS. Lees dan gewoon een ander topic of reageer in off topic.

4 likes

Zeker! Maar de parels zitten hem ook in bijvoorbeeld een Velona die als je hem opknapt een superleuke vintage is!

Het zit hem zeker niet altijd in de geldelijke waarde.

Wat ik wel merk is dat veel posters afhaken.

En maar relatief mensen die zeggen “oh wat leuk, weet je wat ik laat het horloge dat geldelijk niet zoveel waard is maar voor mij wel waarde heeft even opknappen en draag het zo af en toe!”

Waar ik om moet gniffelen zijn de gelukszoekers zonder realiteitszin (als opa niet rijk was ligt er geen vintage Patek in zijn nachtkastje) of ook maar het benul om een merk te googelen.

1 like

Het is allemaal wat jongens…

12 likes

Dit is ook het zoveelste topic hierover en misschien nog wel vermoeiender dan de topics waar TS het over heeft. Deze zou van deze topics moeten weten en het geneuzel van sommigen met eisen als een voorstelrondje.

Het is de oproep tot een soort van ballotagecommissie voor zoals al aangegeven door anderen voor een openbaar forum. Het is alsof je mensen het OV pas in laat als ze hebben verteld wie ze zijn en waar ze naar toe willen…

Die rare trekjes heb ik ook mogen ervaren als nieuweling hier en je voelt je dan min of meer verplicht om ook maar een hoi ik ben Jantje topic aan te maken.

Gelukkig heeft de mod ook al gereageerd en gaat dit allemaal niet gebeuren dus is dit topic nr zoveel over hetzelfde onderwerp.

4 likes

Dat is een aanname.
Dat doet

niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Als je op een verjaardag binnen komt, zeg je dan gedag?
Als je verhuist naar een nieuwe wijk, stel je je dan voor bij de buren?
Als je lid wordt op een online forum, zeg je dan “hoi jongens, ik ben hier ook, en ga lekker mee babbelen”?

Overigens quote ik jou, maar richt ik dit aan iedereen.

2 likes

Mensenkinderen…:no_mouth:

:sunny:

5 likes

Hoi Han! Ik ben Koen. Ik woon in Zuid-Holland en ben van middelbare leeftijd. Ik hou van hobby’s en ga graag leuke dingen doen. Ik hou ook van lekker eten. Prima gebouwd overigens. Niet persé heel knap, maar het is nou ook weer niet zo dat je je zorgen moet maken als ik je vriendin tegenkom in de kroeg. Ik ben het met je eens.

XOXO.

5 likes

Denk dat we eerst aan nieuwkomers moeten vragen:

Ben je extravert of introvert ? :face_with_raised_eyebrow:

en dan begeleiden we ze met hun eerste voorzichtige stapjes op het forum, afhankelijk van hun keuze, op basis van onderstaande schema’s:

Overigens is het niet moeilijk om voor het gros van de ervaren HF-ers direct vast te stellen of ze introvert of extravert zijn :grinning:

1 like

Moet zeggen dat ik die ‘vage’ Posts over echtheid wel kan waarderen! Zeker als het om een Rolex gaat is leesplezier gegarandeerd. Pak de popcorn maar :wink:.

Daarnaast zijn ze voor iemand met niet al te veel kennis, zoals ik, erg leerzaam! Maar het forum hoeft natuurlijk geen taxatiebureau te worden!!

3 likes

Haha, das meer iets voor first dates :joy::joy::joy:

2 likes

Op een verjaardag zeg ik mijn naam, ik vertel wie ik ben en zeg hallo.

In een nieuwe wijk stel ik mij niet voor. Ik heb geen zin in buren aan de deur die ‘op de koffie’ komen.

Op een ooenbaar forum stel ik mij niet voor, maar als iemand vragen heeft dan beantwoord ik die zover als ik dat nodig vind.

2 likes

Oh dus jij bent die nieuwe vent die hier in de straat is komen wonen, zou je wat rustiger door de straat willen rijden? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

image

2 likes