Nieuwe Panerai Luminor Due; kan niet zwemmen

Fraai maar zonde van de WR

mooi nieuw design zeg!!!

Zo nou, ik sla die beachbabe Pam even over. Brrr. De nieuwe Pam is wel een echte …Nou ja Pam. Ik word er nog niet echt warm van, tenminste voor dat geld weet ik wel wat mooiers

Heb in mijn puberjaren nog weleens in opgewonden toestand naar Pamela zitten kijken. Zo zie je maar, vrouwen worden oud en mannen gedistingeerd. Idem voor horloges. En een spatwaterdichte Panerai is geen echte Panerai natuurlijk. En dan reclame maken met “Gamma men emerging from the water with their Panerai” bla bla…

3 likes

Op de eerste foto zie ik trouwens ‘automatic’ staan, maar op de derde foto zie ik geen rotor of iets dergelijks.
Is neem aan dat de laatste foto de achterkant van de handopwinder is.

Ik vind hem het label “luminor” niet waardig met zo’n armtierige WR.

1 like

Ja toch regelmatig hoor, met al m’n horloges die 100m WR of meer zijn (en waarvan ik zeker weet dat onderhoud geen eeuwen geleden is).

Ik begrijp hier ook niets van… ze zijn doorgeslagen om de kast zo dun mogelijk te maken, maar ten koste van de water rating… erg jammer! Gelukkig is de 1312 nog wel 300m WR :slight_smile:

Next

1 like

Onlangs interesse gekregen in de Luminor Due range, met name de stalen versie met grijze nummerplaat. Wat beginnen opzoeken, en het viel me op dat er in de commentaren wel heel erg de nadruk gelegd wordt op de water rating.

Who cares really ??

Dit is geen duikhorloge. En zelfs een ‘echte’ Panerai duiker zou ik nog niet meenemen in het water … te duur.
Dit is een reeks - wat mij betreft - zeer mooie horloges, die design elementen hebben van duikhorloges.

Ik vind ze wél te duur, maar dat vind ik van alle Panerai’s.

4 likes

die kan ook geen 30m diep met die drijvers

1 like

Het is gewoon een beetje sneu.
Alsof je een Ferrari koopt die wel gromt, maar niet boven de 130km/u uitkomt.

Dat een merk dat zelf niet inziet of daar maling aan heeft, doet voor mij persoonlijk behoorlijk afbreuk aan het merk.

11 likes

In deze context bedoeld als goudvis

2 likes

Ja helemaal eens. Heb zelf de PAM682 die kan wel duiken maar ga je natuurlijk niet mee de diepte in. In tegenstelling tot Rolex kan je op deze modellen prima kortingen krijgen bij de AD en helemaal bij de grijze vrienden. Scheelt een slok op een borrel.

Ik vind de Luminor Due schitterend :ok_hand:t2: Heb er ook naar gekeken en kan me de interesse voorstellen. Maar die 30m water resistance doet bij mij afbreuk aan het merk, en waar het merk voor staat. Ook zou ik deze juist wel onbezorgd willen dragen wanneer het me uitkomt, dus ook in water.
Ik vind het wel jammer want wat een mooi model. De 40mm als alternatief schijnt nog steeds wel huge op de smallere pols te staan, misschien toch nog eens zelf ergens passen ( maar waar :thinking:) om zelf te beoordelen.

5 likes

Met al hun militaire roots en verhalen over Italiaanse marine duikers etc. vindt ik eerlijk gezegd wel dat ze zichzelf volkomen belachelijk maken met een Luminor Due waar je niet mee in de regen mag lopen. :joy:

8 likes

Een Rolex Yachtmaster die voorgesteld wordt als een Nautisch horloge, is anders ook “maar” tot op 100 L waterdicht :wink:
Nu ja, dat is ten minste toch al écht waterdicht.:wink:

1 like

Nou een horloge van 8k wat op een duiker lijkt en bij het handenwassen of lopen in de regen al schade kan oplopen is wat mij betreft een prul. Ik vind 5 atm al niks maar 3 ATM voor een modern horloge uit dit horlogehuis met een boksbeugel om de kroon is nogal sneu.

Het is net als een Boeing die niet hoger vliegt dan 30m, dat kan ook niet

7 likes

De naam geeft het al een beetje weg, maar het is de bedoeling dat je met dat ding op je yacht blijft zitten en niet gaat duiken :wink:

precies DAT. Luxe paarden en werkpaarden :slight_smile: