Nieuwe Panerai Luminor Due; kan niet zwemmen

Inderdaad, pure luxe dit :joy:

1 like

Ik vind de Due een aanfluiting voor het merk. 3atm bij een Premium brand met eigenlijk alleen duikhorloge / hufterproof historie is erg jammer.
Het ontwerp is mooi maar had minimaal een respectabele 10atm moeten zijn!

2 likes

Voor 8 k koop je toch wel een echte Pam met echte waterdichtheid?

BTW stel je voor, je hebt zo’n ding om en springt vanaf je bootje in t water. Ellende gegarandeerd?

Onder 11mm is niet dun, eerder normaal. Onder 8mm is dun. Maar ja, PAM’s zijn natuurlijk Italiaans, en Italianen maken hun horloges lomper dan anderen. Ik vraag me nog steeds af of dat overcompensatie is, maar goed.

En dan zie je dit:

En dan nog wel die lompe kroonbeschermer en die lume?

Man man man man man, wat een sof.

Ze weten het van gekkigheid niet meer.

2 likes

Ah, kom op joh, ik had in de jaren 80 een hele stoere HEMA duiker, quartz, met bezel en wel 50m WR. :slight_smile:

Fake duikers zijn al zo oud als Methusa… Eh, nou, zo oud als Erdohan dan toch, aangezien de duibezel in 53/54 z’n intrede deed. Of zou oud als Ophrah. Jackie Chan en Seinfeld.

Wat mij betreft minstens 20 atm.

3 likes

Dit is al een oud draadje.

Maar ik zie dat ie geupped is omdat iemand toch interesse heeft in een Luminor Due…

Gewoon niet doen man!

Dit is ongeveer hetzelfde als een Patek Calatrava met draaibare duikbezel.

Mag niet, kan niet, zou niet mogen bestaan enz…

En bij doorverkoop gaat zo’n Luminor Due volgens mij echt heel erg pijn doen hoor.

Niet bedoeld om iemands smaak af te zeiken hoor , maar eerder om een mede forummer te behoeden voor een miskleun.

1 like

Precies het advies dat ik in Firenze kreeg bij de boetiek toen ik vroeg of ik met die Panerai kon gaan zwemmen: ‘due maarre niette signore’.

5 likes

Deze hommage van €128,- (Parnis) 100 wr.:smiley:
Geeft te denken.

2 likes

Waarom zou een gerenommeerd merk wat waterdichte horloges maakt, geen minder waterdicht horloge mogen maken?
Voor de meeste Panerai dragers is het toch nooit aan de orde, dat het horloge gaat zwemmen.
Ik vind deze nieuwe Due gewoon een mooie dresswatch, en daar ga je al helemaal niet mee zwemmen.
En die crownguard? Dat is gewoon wat een Luminor een Luminor maakt, mooi toch?

2 likes

Dit vind ik ook. de esthetiek van dit horloge is prachtig. Als je hem koopt met inachtneming van zijn beperkingen is het heus geen ‘miskleun’ zoals hier wordt beweert. Ergens begrijp ik wel dat Panerai haar volledig heritage, en tevens dat ene draadje waar ze nog aan bungelen, te grabbelen gooit met die 30 atmosfeer, maar ik vind dit echt een plaatje.

Ik begrijp ook niet dat ze niet een paar frank meer kosten maken om dat ding fatsoenlijk waterdicht te maken, kost bijna niks meer en volgens mij hebben ze die ruimte in de marge echt wel. :joy:

Omdat ze er achterlijke bedragen voor verlangen! En hun erfgoed verloochenen!

3 likes

10 atm. Geen beugels over de kroon, heel plat,… Ij snap het niet wat ze doen bij Panerai

6 likes

Ik begrijp 1 ding niet. Wat is er mis met 30 meter?

30 meter diep kom je niet snel.
Maar stel je springt van de duikplank het zwembad in dan ontstaat er een bepaalde druk op het horloge door de klap op het water. Heb je een horloge een betere waterdichtheid dan kan hij meer van deze druk weerstaan.

Een ‘30 meter’-horloge is gewoon gevoelig(er) voor waterschade.

1 like

Niks. Zolang je er niet meer waterige dingen mee doet dan je handen wassen. :joy:

1 like

Dat dus… Dus als je hem gistteren om had gehad met die enorme hoosbui en je was toevallig net buiten had maar 30 seconden nodig om hem weg te kunnen brengen vanwege vochtschade :wink:

Op zich niks mis mee als die 50 Eypo kost

Het is totaal niet waterdicht en kan enkel een paar spatjes hebben

1 like

Het is toch allang niet meer zo dat je met een 3 atm horloge ook echt 30 m onder water kunt? Volgens mij is het geheimtaal voor spatwaterdicht.

2 likes

3 atm = 30m waterdruk = spatwaterdicht
30 atm = 300m waterdruk = duikproof