Nieuwe Sinn

Ik snap niet veel van dit horloge.
Het gaat over getijden dat suggereert gebruik aan of op zee.
Dan vind ik de 10BAR WR aan de magere kant.
Nee, ik vind dit een onzinnig klokkie.

De meeste zeelieden blijven graag met de boot boven water, dus dan klinkt 100m niet onlogisch. Er wordt zo te zien niet gesuggereerd dat het een duiker is.

1 like

Sinn plaatst hem dan ook onder Instrument watches en niet onder Diving…

Ik heb maar weinig met Sinn, maar dit is een hele mooie!
Wel een forse prijs.

Vraag me wel af of Hochwasser/Niedrigwasser internationaal geaccepteerd wordt, dan zou een Engelse versie met High Tide /Low Tide logischer zijn.

Ze verzinnen telkens wat nieuws… Vroeger hadden ze ook een bezel-versie waarmee je de correcte snelheid van HO-schaal modelspoortreinen kon laten rijden. :smile:

De 303 M:

1 like

Als je de tide-bezel wil zetten moet je eerst uitzoeken wat het getij ter plekke is.
Dat kan hier:

https://www.worldtides.info/

Scheelt al snel zo’n kleine 2000 pietermannen :wink:

Ik vind het een gimmick horloge, eigenlijk Sinn onwaardig.

Dat is natuurlijk een onzinnige opmerking. Dan zouden we allemaal met cheapy G-shocks moeten lopen ipv die dure Zwitserse klokken.

2 likes

Chronografen zijn ook een gimmick maar daarom niet minder vet.

Akkoord, maar deze Sinn takes the cake.

Ik snap je punt ook wel, maar ik vind het toch een vet ding.

2 likes

Okay, het ziet er wel vet uit met dat blauw en rood.
Maar als een horloge voorbij gaat aan functionaliteit houdt het
bij mij snel op.
Sinn maakt zoveel mooiere klokken.
Maar ach, soms heb je dat, een aversie poets je niet zomaar weg :grin:

1 like

Dit is niets onzinniger dan maanfase, tweede tijd, etc. Het geeft iets aan dat voor sommige mensen nuttig is. Dat jij het niet nodig hebt maakt het nog geen onzin :grin:

2 likes

Ik draag een sinn die.5000 meter diep kan. Ikzelf zal allang door de waterdruk verpulverd zijn. Voor mij is het emotie. Rationeel zou ik op mijn iphone kijken hoe laat het is.

Ik wil nog steeds een mooi horloge met maanfase, ongetwijfeld zou daar mijn iphone ook handiger voor zijn

2 likes

Ik zou er toch niet mijn leven van laten afhangen als je bijv.
gaat surfen.
Dan check je gewoon even worldtides.
Niemand heeft nog de link bekeken, is heel cool hoor :+1:

https://www.worldtides.info/

Heb ik net gedaan voor Camber Sands, wil morgen met de kindertjes daar weer even langs. By the way, het horloge is weer zo een retro/vintage draak, ontworpen door iemand die in de jaren 70 not niet was geboren…

1 like

Mozart (bijvoorbeeld) schreef als kleuter ook al muziek voor volwassenen.

Dat de ontwerper (mogelijk) in de jaren 70 nog niet was geboren, doet voor mij niets af aan het ontwerp zelf.
Mogelijk voor anderen wel dan.

Dat vind ik nu juist wèl het mooie van Sinn, die Di-Modell Chronissimo straps. Hoort er gewoon prima bij. Smaken verschillen -:slight_smile:

Mooi is geen issue. Het gaat om de combinatie leer en zeewater. Dat is een denkfout eerste klas.

1 like

Je hebt natuurlijk weer wel duikers op leer…
Maar goed, dat moet kunnen want die zien nooit ene druppel zout water :laughing: