Nieuwe Sinn

De 240 St GZ - Tide Bezel


.

.

.

.

43 mm., 100 m., vanaf € 1,490

17 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ziet er vet uit

1 like

Eindelijk weer eens een heel andere bezelfunctie. Gaaf ding.

1 like

Handig voor als je op de wadden woont.

4 likes

Heerlijk mooi horloge zeg, top!

1 like

En ook alleen op de wadden, want daar is het verschil tussen eb en vloed precies 6 uur. Voor de kust van Scheveningen heb je er al niks meer aan :yum:

2 likes

Ja inderdaad. Dat wist ik wel.

1 like

O is dat zo? Waarom? Ik zou dat graag begrijpen, want ik woon in Zandvoort.

Gave klok, hier wordt m’n ouwe zeilershart blij van :laughing:

1 like

Even een quote want dat is makkelijker dan een heel bericht typen :wink:

[quote]Het verschil tussen hoog- en laagwater kan van veel zaken afhangen. Structureel bepalen de bodem en de kustvorm de hoogte verschillen en het verloop van het getij. Op de Noordzee komt een groot gedeelte van de ‘hoogwatermassa’ uit het Noorden, een klein gedeelte via het Kanaal uit het Zuiden. Die twee bewegingen die elkaar tegenkomen voor de Hollandse kust, verklaren wel het verschijnsel dat het niet keurig overal ‘6 uur afgaand en 6 uur opkomend water’ is (zie de tekening hiernaast). Ondanks bovenstaande komt voor de Hollandse kust het hoogwater toch uit het Zuiden op (‘het stroomt naar het Noorden’). De ebstroom naar het Zuiden, is zwakker omdat het afgaand tij langer duurt.

Incidentele verschillen op één plaats ontstaan door windrichting en windkracht. De wind kan het water metershoog opstuwen. Bij de Wadden is het niveauverschil tussen eb en vloed onder normale omstandigheden ongeveer 2 meter. Aan de Hollandse Noordzeekust is het 1,5 meter en aan de Belgische Noordzeekust is het bijna 4 meter. Terwijl het tijverschil in grote, diepe oceanen doorgaans beperkt is tot een niveauverschil van 0,5 tot 1 meter. In bijna volledig afgesloten zeebekkens zoals de Middellandse Zee of de Baltische Zee is het getijverschil nog kleiner (ca. 30 cm).[/quote]

5 likes

O wow, hier kan ik even een kleine studie van maken. Dank voor het delen.

1 like

Meerdere keren voorbij zien komen op Facebook…
Leuk, dat blauw steekt lekker af :blush:
Ik hou het voorlopig nog wel uit met de “standaard” 240 st :wink:

1 like

Ik wil hem.

Nu.

3 likes

Waarom zit u dan informatie en plaatjes achter te houden?

2 likes

Dat is om het type 240 exclusiever te maken :wink:

1 like

Nee… Weer niet…

Kijk, mijn nieuwe zeevis-horloge.
Weer een reden gevonden om een horloge te kopen :relaxed:

1 like

Nice. Leren band in combinatie met dit horloge slaat echter nergens op.

1 like

Daarentegen op de Kanaaleilanden meerdere malen meer als 12 meter getijverschil meegemaakt.
Uit m’n hoofd gezegd zijn er maar 2 plekken op de wereld waar het tij-verschil nog groter is

1 like