NRC: Speuren naar een horloge met een krasje

Leesvoer in het NRC vandaag: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/11/tijden-veranderen-8774014-a1558063/amp

9 likes

11-5 :slight_smile:
Maar leuk stukje.

Ah, te snel overgenomen, kwam via Facebook.

Mijn beste,

Een bijzonder plezant artikel!!
Dank voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk stukje, had het nog niet gelezen. Bedankt voor het delen!

Ja, die Jasper weet de prijzen wel te maken… Omega pas vanaf 1500 euro… :sweat_smile:

Als hij ze van mij koopt voor de helft dan ben ik tevreden…

Maar verder wel een amusant artikel, al ben ik bang dat de suggestie dat het zo’n super goede investering is alleen maar bijdraagt aan een mega bubbel en uiteindelijk een hoop teleurgestelde mensen…

1 like

Zelfs bij Vara’s Kassa werd een week of wat geleden gesproken over investeren in vintage n.a.v. lage spaarrente. Volgens mij kwam toen ook een handelaar aan het woord. Hij gaf gelukkig aan dat er wel wat kennis voor nodig is om de juiste modellen te kiezen.
Zou zonde zijn als tante Truus uut Groningen haar zuurverdiende geld uitgeeft aan net de verkeerde Omega of Rolex.
Ik zou mij er niet aan wagen, tenzij zo’n ding voor een paar euro op een rommelmarkt ligt.

Het valt of staat natuurlijk bij kennis van zaken en een goed netwerk. Niet iedere boerenlul kan zomaar op goed geluk rijk worden van ouwe klokkies kopen.

Als de media iets benoemt als goede investering ben je te laat meestal :stuck_out_tongue:.
Het zijn ook wel veel handelaars die dit graag roepen natuurlijk.