Nu te volgen veiling vintage speedmaster CK 2998

Denk wel meer hier. Ik ook zeker

1 like

Als je inlogt staat er dan wat meer bij? Liep het horloge? Iets?

U heeft ineens verstand van Vintage pre moon speedmasters? :joy:[quote=“hendrik, post:6, topic:102771”]
Hier klopt niets van :slight_smile:
[/quote]

Hoe weet je of 7.500 euro voor deze specifieke speedy onder de marktprijs is? Op basis van drie rukfoto’s? Is het horloge origineel, hoort het uurwerk bij dit horloge, is het ooit onderhouden geweest?

Wat doet dit horloge bij een vintage horlogezaak? 12.500 euro ofzo? Dan vind ik 5.000 euro risicopremie niet eens zo hoog voor dit exemplaar.

Nee. Helemaal niets behalve die paar matige foto’s.

Bij een vintage horloge winkel doet een 2998 makkelijk 17.000 euro (niet vraagprijs maar na onderhandelen)

Kans dat het geen 321 uurwerk zal zijn is minimaal, verder ziet alles er origineel uit.

Overigens maakt het weinig uit of het horloge ooit onderhouden is op de marktprijs, doe je er een beurtje bij voor 500 euro, maakt weinig uit op 10.000+ waarde.

3 likes

Ervan uitgaand dat het uurwerk nog goed is wel. Een nieuwe 321 kun je wel vergeten.

Overigens kan je op basis van de foto al zeggen dat:

  • Kast
  • Bezel
  • Wijzerplaat
  • Wijzers

Origineel zijn, en die zijn zeker het belangrijkst op een 2998.

Marijn, hoe groot is nou de kans dat iemand het uurwerk verwisseld heeft naar een 861?

Dit gebeurt eigenlijk nooit.

Ik vind het een risico, maar met een goede portemonee, waarom niet. Met de mijne, zou het niet doen.

Waar, ik bedoel geen verwisseling maar forse schade. Een risico. Absurd, deze veiling. Zo weinig info. Vandaar denk ik, de lage opbrengst.

1 like

Daarnaast was de hamerprijs volgens mij toch echt €4700 (incl kosten dus €5900 of zo). Ik zag de veiling enkele minuten voor het einde, maar na het inschrijven durfde ik toch niet te bieden gezien de wel erg spaarzame info.

Dit was absoluut een goede koop geweest; zelfs als het uurwerk niet correct zou zijn. Alleen de bezel, dial en wijzers brengen dat los van elkaar al op.

1 like

Ik heb 6000 gezien.

Een seamaster met 321 is nog wel te betalen hoor. Dus die zou je eventueel nog zelfs als donor kunnen kopen.

De veiling begint na elk bod weer bij 4 minuten.

Forse schade kost geen 4k. Een 321 uurwerk doet ongeveer 2k

Met 321? Ben benieuwd.

Je mag de mijne wel kopen voor 3 :wink:

1 like

Prima, 8000 dan, plus 25% . Op basis van vage foto’s. Ga je gang. Ik liever niet ( als ik het al had)

Nee oprecht, Seamasters met 321 uurwerk zijn niet extreem duur en die uurwerken zijn verwisselbaar.

Heb er toevallig een gekocht 2 weken terug

1 like