Oefenprojectje: Opknappen PR516 GL

Petje af, het eindresultaat ziet er profi uit !!

1 like

Ziet er keurig uit. Die is echt goed opgeknapt en zeer duidelijk omschreven. Maar hetgeen wat wel bij mij blijft hangen, is het blikje kattenvoer :smile:

1 like

:smile: :smile: :smile:
Ik had een stukje metaal nodig om het schuren op te testen, en dat blikje was het eerste wat ik tegenkwam.
Het was overigens een leeg blikje. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heel mooi gedaan.

Dat worden twee prachtige horloges!

En 20 betekent normaal gesproken 20 micron vergulding.

2 likes

Prachtig resultaat en mooi vastgelegd, complimenten!
Goed idee om bij het borstelen van de grove kant een rij te gebruiken, zal ik zeker onthouden…

2 likes

Dank voor je verhaal met fotos. Prachtig resultaat. Gefeliciteerd.

Ik ben ook helemaal weg van de PR516 GL. En, ik kreeg de mijne ook beschadigd terug.

Mocht je interesse hebben in een triest verhaal …

Uit frustratie heb ik een andere gekocht, maar de beschadigde is gebleven.

1 like

Wat lees en bekijk ik dit toch graag.
Geweldig gedaan!

Hendrik

1 like

Mooi gedaan! Ik snap je gevoel over de service beurt, dat zou zonde zijn om die niet te laten doen.

2 likes

Mooi gedaan, weeral een stap verder.

1 like

Bedankt!

Ik vermoed dat je gelijk hebt over die dikte; dat betekent dat dat “gold filled” verhaal op z’n zachtst gezegd niet waar is, 20 micron is volgens mij een gebruikelijke dikte voor vergulden en valt absoluut niet onder de noemer “gold filled”

Hallo Batman :smile:

Ik had je verhaal al eens gelezen maar er niet op gereageerd omdat het al even oud was toen ik het las. Blijft een triest verhaal. Ik ken het gevoel dus ook, al is het bij jou wel een stukje erger omdat ze alles ontkennen en omdat het zonder donorhorloge heel moeilijk op te knappen is.
Ik snap heel goed dat je er een bij gekocht hebt.

Super gedaan, ik ben ook begonnen met alleen cosmetisch en na een tijdje krijg je wat meer vertrouwen en gevoel bij het werken aan horloges dan komt het servicen vanzelf wel. Mocht je die stap wel willen maken begin dan bij handwinders, die zijn toch een stuk eenvoudiger…

En bedankt voor de fotoreportage, daar wordt iedereen blij van.

1 like

Dat lijkt mij een heel goed plan. Eens kijken of ik er een op een rommelmarkt kan vinden of zo.

Proficiaat ! Heel mooie !
En bedank voor de post :smile:

1 like

De stempel op de kast: als ik het goed zie staat er LL in, dat betekent, dat de kast afkomstig is van Louis Lang een bekende horlogekastenfabriek
http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker en dan LL in de zoekbalk invullen

Het stempel voor de soort vergulding staat meestal tussen de lugs met een getal, dat de dikte in μ aangeeft
(op blz 3 van deze tekst https://www.google.ch/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CCsQFjAEahUKEwiY2urDo8HHAhVM7BQKHcToDxw&url=http%3A%2F%2Fwww.detail.ch%2Fpdf%2FSVGU_Sonderdruck_d.pdf&ei=odLaVdiFJszYU8TRv-AB&usg=AFQjCNFCb3snYnY6doW6Ph50EVKDEz-AvA)

1 like

Wat een geweldig resultaat! Daar mag je waarlijk trots op zijn. Mijn vingers beginnen te jeuken om ook mijn PR 516 onder handen te nemen, vooral het borstelen van de voorkant heeft een heel mooi resultaat opgeleverd!

1 like

Ik kan maar 1 ding zeggen: Wow. Ikzelf heb ooit een Casio G-Shock MRG opgeknapt, die ik vol deuken en butsen binnenkreeg. Jouw project gaat even een paar stapjes verder!

Ik zoek overigens nog steeds nieuwe of nette, passende schroefjes voor deze, mogen ook zwarte/donkere zijn.

3 likes

Respect! En dat voor de 1ste keer :+1:
Mooie Tissot ook.

1 like

Wat een prachtig resultaat en dan voor je 1e keer, je hebt er dan wel echt talent voor vermoed ik.

1 like

Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties.
Priegelen is wel mijn ding dus ik sluit niet uit dat ik dit vaker gaan doen.
En wellicht wat uitbreiden richting het servicen van uurwerken.

1 like