Oefenprojectje: Opknappen PR516 GL

Ah, okay, op die fiets :grinning: Toch handig al die in die buurt liggende hulpmiddelen :joy:

1 like

Die fiets was beeldspraak, het blikje vond ik op het aanrecht. :smile: :smile:
Creatief zijn met dingen die je hebt. :sunglasses:
De proefstukjes schuurpapier en scotchbrite had ik overigens van een vriend, die een autoschadebedrijf heeft

Ik heb ook allerhande stukjes metaal liggen om even op te ā€œtestenā€ā€¦ Horlogekasten die niet helemaal goed uit de machine gekomen zijnā€¦ reststukjes Titaniumplaat, messing plaat, Fosforbrons, nieuwzilverā€¦altijd prettig als je eerst even een proefje kan doenā€¦

1 like

Heel interessant om volgen, wat is die Tissot mooi geworden!

1 like

Je hebt me aangestoken, @wbcoupe

Ik had al een stalen PR 516 met geĆÆntegreerde band, maar ik heb er naar aanleiding van jouw project een gouden PR 516 GL bijgekocht, ook om te oefenen. En dat heb ik vanmiddag eindelijk maar eens gedaan :smile:

Heel erg bedankt voor je inspiratie!

4 likes

Ik moet ook geen mensen inspireren, ik heb ook op die geboden maar jij hebt me overboden. :grin: :smile:
Goed gedaan; hij is mooi geworden!
En nu ook verder met het uurwerk servicen. :wink:

2 likes

Het tandpasta merk hoef ik niet te weten, maar: welke autopoets gebruik je precies dan?

Als ik had geweten dat je ook had geboden dan had ik m niet gekocht, sorry :wink:

Volgens de verkoper was het batterijtje leeg. Ik kan echter gerust mededelen: dat is het niet :sob:
Aan het uurwerk priegelen begin ik liever niet aan op deze schat, maar op iets minder moois. De service van deze laat ik denk ik echter over aan een volgende eigenaar. Want hij glimt wel heeeel erg zo. Zeker de combinatie glimmer/goud is mij misschien een beetje veel van het goede. En dat terwijl ik was gevallen voor de wijzerplaat :flushed:

Was uiteraard een geintje, je hebt hem eerlijk gewonnen; had ik maar meer moeten bieden. :smile: :smile:

Dat had ik ook gelezen, toen moest ik ook wel heel hard lachen. :laughing:

1 like

Heel erg netjes gedaan! Van dit horloge komt dus het design van de Aevig Valkyr vandaan :slight_smile:

Ik gebruik 3M Finesse-it (09639); dat is zeer fijne professionele poets voor gebruik met poetsmachines.

Ik zie hem nu pas voorbij komen, maar wat een schitterend resultaat! Persoonlijk vind ik de rode wijzerplaat mooier met de gouden kast, maar man man man wat een schitterend resultaat! Ik had vorige week nog bijna een stalen variant gekocht, maar uiteindelijk heb ik deze moeten laten schietenā€¦ De auto repareren had prioriteit :stuck_out_tongue:
Ook die van jou @Zbignjew is schitterend geworden! Echt een prachtige klok zo in het goud met die rode wijzerplaat.

1 like

Bedankt voor de complimenten. :smile:
Overigens heb ik ook nog een rode, zie dit topic:

1 like

Mooie gedaan hoor, fraai exemplaar weer :thumbsup:

Volgens mij bieden er stiekem heel wat HF leden tegen elkaar op zonder het te weten :grin:

1 like

Het is soms oneerlijk verdeeld in de wereld. Ik hoop ooit ook een PR516 GL te kunnen showen.

2 likes

Geweldig !!!

Bedankt!

Het is inmiddels al weer even geleden dat ik dit projectje gedaan heb; ik ben nu aan het oefenen met servicen op een goedkoop uurwerkje zodat ik het uurwerk van deze fraaie Tissot binnenkort zelf kan gaan aanpakken:

2 likes

Chapeau!

1 like

20 micron is al behoorlijk dik. Bij de meeste goedkopere horloges zoals Rodania en Festina is het 3 Ć  5 micron.

Heb je een kastnummer? Dan kijk ik of ik ze origineel kan bestellen.