Officina del tempo (twijfel)

Hallo forum-vriendjes,

Ik twijfel om een Officina Del Tempo te kopen. Vooral dit model vind ik erg mooi. Vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met dit merk. Ook al is het een quartz, wat vinden jullie? Of is er misschien een alternatief?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Aparte kleur wel :sunglasses:
ik kan me een Camel Trophy met analoog digitaal
herinneren die hier wat van weg had
maar dan met een zware dikke staalband die hier op leek

1 like

Juist om de kleur inderdaad en in het echt ziet ie er beter uit dan de foto.

Dacht het is een wat anders dan een Seiko…

toch best moeilijk vinden wat anders dan een Seiko ja

gheghegheghe…,

1 like

Als je deze mooi vindt, dan gewoon kopen lijkt me. Als je deze zou willen verpatsen in het verkooptopic dan zal er niet veel vraag naar zijn vanwege : quartz plus modemerk.

Het smoelt op zich best aardig.

Ik verpats helemaal niks. Ben hier niet om te verkopen.

Daarnaast behoor ik niet tot de SRB clan hier. Vraag wat de reputatie is van dit merk en of er eventueel alternatieven zijn. Alleen al als ik hier tussen de regels doorlees is het een en al cynisme en sarcasme. Lekker belangrijk of er een batterij in moet of dat je hem 's morgens moet opwinden. Ik wil klokken kopen die ik mooi vind en niet omdat de purist het mooi vind.

Daarom mijn vraag of er iets bekend is over het merk en eventueel andere informatie omdat ik er namelijk niet zo veel over kan vinden. Ze pretenderen namelijk een Italiaans ontwerp te zijn met een Zwisters uurwerk. Vaag me af in hoeverre dat dat ook zo is…

Ik vind 'm hemeltergend lelijk, maar als jij 'm mooi vind heb je toch verder geen bevestiging nodig? En als je alternatieven zoekt, tot welk bedrag mag dat dan? In de categorie goede stoere betaalbare quartz kom je volgens mij snel bij de Victorinox Inox uit, maar die heeft toch een heel andere uitstraling.

1 like

Ja ach wat is lelijk… de eerste mooie Seiko moet ik nog tegenkomen… maar dat is een andere discussie.

Tot max 750euro ongeveer.

Euh, . . . . Ben je je medicijn vergeten? :smiley: je doet je naam wel eer aan met deze reactie! Van mijn reply was geen woord cynisch of sarcastisch bedoeld in ieder geval. Wat is trouwens een SRB clan?

Dan schuur je tegen een quartz Longines Hydroconquest aan. Ik zou het dan wel weten (maar toch liever de variant zonder batterij hebben).

Hahaha nouja neeeuuh. Vind alleen dat hier over het algemeen bijzonder neerbuigend wordt gedaan over quartz horloges en “mode” horloges. Dat vind ik niet nodig.
De SRB clan is de Seiko, Rolex en Breitling clan :stuck_out_tongue:

@tomhster
Zo’n Longines lijkt niet echt op zo’n Officina. Vind horloges in die stijl nogal saai, hoe goed het uurwerk ook is. Wel een goeie tip, maar zou zelf niet zo snel zoiets dragen.

Er is niks mis met het merk, het quartz uurwerk is volgens mij de OS21 van miyota.
Maar als je budget 750 euro is zou ik persoonlijk toch bij de echte horlogemerken gaan shoppen.

groetjes Lenno

Maar wat zijn dan de “echte” horloge merken?

Het is inderdaad een Miyota OS21. Is dat beter of slechter dan een Zwitsers uurwerk? Nee, natuurlijk niet.
Is het ontwerp Italiaans? Wellicht. Als je het mooi vindt, kopen. Ik vind het spuuglelijk, maar vind wel dat je moet dat waar je jezelf goed bijvoelt. De beste manier om dat te bereiken, is overigens om niet hier te vragen, wat anderen er van vinden…

1 like

Ja, waar moet ik beginnen.
Seiko, maar dat vindt je niks.
Hamilton, Tissot, Certina, longines, Oris, Sinn.enz…
Dus gewoon de merken die zich alleen toeleggen op het maken van horloges en geen modemerken zoals Diesel, Gucci enz. Dat zijn modemerken die ook kleding maken en hun klokjes ergens in elkaar laten zetten met hun merk er op, wat niet wil zeggen dat het troep is natuurlijk.
Veel lezen op het forum en als je de Officine wilt kopen moet je dat vooral doen, het is jouw feestje.

groetjes Lenno

Ehhh, echte merken? Ieder horlogemerk is een echt merk en je moet gewoon een horloge kopen die jij mooi vindt. Niet wat anderen mooi vinden. Heb toevallig zelf ooit ook naar een Officina del Tempo gekeken. Maar ben toen toch voor een automaat gegaan. Ik vind een automatisch uurwerk gewoon mooier. Kwestie van smaak. Maar een automaat moet ook in je budget passen en je moet het er voor over willen hebben. Om de 5 jaar services is een stuk duurder dan iedere 3 jaar en batterij vervangen. En dan loopt een quartz doorgaans preciezer dan een automaat.
Veel succes met je keuze!

Groet,
Arvid

Ik heb wel eens een Officina del Tempo uit de Style serie vastgehouden in real life en de kwaliteit viel me niet tegen, Maar ik werd er ook niet lyrisch van.

Wat we bedoelen met “echte merken” is dat er verhoudingsgewijs niet veels te veel betaald wordt en je er onder aan de streep een kwalitatief fatsoenlijk horloge aan overhoudt als je iets in de ondercategorie van de Zwitserse klokjes zou kiezen, Seiko is een Jap en ook maar een voorbeeld want je bent geen fan van Seiko heb ik al gelezen, geen probleem! daar zijn er meer van.

Vaak betaal je bij zulke “modemerken” “plakmerken” veels te veel…

Ik heb Miyota quartz klokjes te koop zien staan voor 550 Eu!!! bij een onlineshop…

Dat is als je je in de materie verdiept in mijn ogen gelijk aan diefstal met goedvinden maar zonder medeweten van de client!

Als jij het mooi vind is het prima.

Ik kan alleen maar tips geven zonder sarcasme en verdere toestanden.

T is jou knip waar je de centen uittrekt.

Ik denk dat velen, waaronder ook ik, af en toe denken hoe komt iemand op het idee om zo’n horloge aan te schaffen…

Er zijn hier op het forum velen die een hap leergeld hebben betaald tijdens het vorderen van de horlogehobby, en zoals ik ook in de geluidsapparatuur en aanverwante zaken mensen aanraad om de wassen neus merken voorbij te lopen om anderen het betalen van te veel leergeld te besparen.

We bedoelen het goed! :+1:

Groeten,

Noel,

1 like

Zo!

CompleetGetikt loopt hard van stapel!

Ik zou me eerst eens meer verdiepen in de techniek van horloges.
De uurwerken de constructie en de geschiedenis hiervan.
Dan hoef je niet te kiezen met slechts het oog. :wink:

Er is bijvoorbeeld veel interessants te zien op utube.
Of check de internationale horloge forums, Watchuseek ect.
Gaat een hoop tijd in zitten maar zie dit als onderdeel van deze hobby.

Te veel geld uitgeven aan een plakmerk is eh…zonde van het geld.
Er is ook op quartz-gebied veel te vinden met een goede prijs/kwaliteits- verhouding.

En antwoord op je vraag; ik vind het niet veel soeps,
de band is een stofmagneet en de(systeem)lugs zijn niet handig
als je een andere band wilt monteren.

Succes!

Grt.

( Niets in bovenstaande heeft een cynische bedoeling )

[quote=“n_visser, post:18, topic:42935”]Seiko is een Jap
[/quote]

Jap: Een pejoratief voor Japanner. In gebruik sinds 1926. Kunnen we het nu laten varen, alsjeblieft? :tired_face:

1 like