Omega Seamaster op struisvogelleer

Hoewel een stalen Omega Seamaster horlogeband ontzettend mooi is, wilde ik ook wel eens zien hoe de combinatie met een DIY struisvogellederen band is. Wat zou jullie voorkeur zijn?

De stalen band:

Of de lederen band:

Ik ben bang dat ik veel zal moeten wisselen.

Omdat ik in het verleden veel moeite had om mijn banden precies op maat te snijden heb ik er toch maar een tooltje voor gemaakt. Ik combinatie met een scherp schalmmes krijg ik een prachtige snede en een band nauwkeurig op maat. Enige nadeel is dat je voor elke maat een ander tooltje nodig hebt.

Groeten,

Coos

10 likes

En de rest van het proces? Heb je dat ook vastgelegd? :face_with_monocle:

Leer!!!
Ziet er mooi uit, maar ik kan gewoon niet zo positief over de “rails”-band zijn :wink:!

Voor deze niet. Voor een andere band wel. Zie:

Staal. Any day of the week, … enne een leren band op een duiker vind ik een beetje gek. :wink:

3 likes

Ik vind de “rail” wel heel goed passen bij dit horloge maar ik draag ook graag leer

1 like

Een lederen band op een duiker is misschien een beetje vreemde combinatie. Tijdens de vakanties draag ik hem meestal op staal omdat hij dan vaak in contact met water komt.

1 like

Goh ik draag ook graag leer, en gezien mijn enige horloge waar ik enigszins iets anders van band op kan zetten een duiker is … so be it. Ik zou zelfs durven gokken dat “in de jaren stillekes”, zoals wij dat in Antwerpen zeggen, veel duikhorloges effectief op leer stonden. Denk maar aan de Panerai Radiomir.

Niets vreemd aan.

6 likes

Echt een hele mooie struisvogelband hoor maar ik vind de stalen band er toch mooier op.

STAAL.
Voor de volle 100%.

Je kop nooit in het zand steken: staal!

De tramrails! Op die leren band vind ik hem lachwekkend. Op de rails indrukwekkend :)!!

Wil je nog wat meer foto’s op die struisvogel posten svp? Ben wel nieuwsgierig! :face_with_monocle:

Op deze specifieke leren band of iedere leren band?

Deze specifieke, en bijna elke. Een suede vintage strap kán ik nog wel gaaf vinden. Zeker bij vintage ogende modellen. Maar nog altijd: staal is de beste keuze. Zeker deze eigenzinnige topband! (Heb er zelf ook twee gehad, zwart en daarna blauw, prachtig model!)

Ik heb er ook een. :blush:

Of leer gek is op een duikershorloge?
Ach, ik heb eens een PO gehad die is geleverd met een lederen band waarbij werd afgeraden om er mee te zwemmen…
Ik kon dat nauwelijks geloven en ben eens gaan speuren naar informatie. Ik las een verhaal van iemand die er een zomervakantie lang mee in zee heeft gedobberd, en toen de band enorm is gaan stinken heeft hij hem opengeknipt.
Het ding was opgevuld met karton… :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Maar dat is toch eens een mooie tool! Ben ik al een tijd naar op zoek. Heb je deze zelf gemaakt? En is hij van Staal of Aluminium?

Staal.
Naar mijn mening behoort een duikhorloge op staal of rubber

Naar mijn mening hoort het op wat je zelf mooi vindt :slight_smile:

2 likes

op deze struisvogel staat hij echt mooi , dit terwijl ik een stalen man ben en nu zelf aan het swappen ben waarbij sommige horloges een heel andere blik krijgen, sommige mooier en uiteraard sommige lelijker, maar dit vindt ik mooi :sunglasses: