Omega Speedmaster Professional versus Reduced

Handopwinder versus automaat, De echte is de handopwinder :+1::muscle:t2:

Ik vind persoonlijk de dial lay-out van de reduced nogal ongebalanceerd. De sub-dials staan niet zo mooi in het geheel (persoonlijke mening).

Als je bang bent van de 42mm, kijk dan eens naar de FOIS, die is perfect.

Frederick

4 likes

Dacht zelf ook dat een Pro te groot was voor mijn pols, gisteren om de pols gehad bij Ace & Dik (Gassan had geen moonwatches meer… S&C verkoopt geen Omega in Amsterdam) en het valt me reuze mee!

Wat ik veel lees over het uurwerk van de reduced is dat het een vrij kostbare grap kan worden als hij geserviced moet worden. Het is een “normaal” automatisch uurwerk met daarop een piggy back chronograph module. De meeste horlogemakers zullen dit niet servicen en dan is Omega zelf de enige optie. Maar goed, dat is alleen wat ik erover lees. Als ik de keuze zou hebben, zou het de Professional worden of de FOIS.

1 like

Lijkt dat de FOIS niet op een stalen band komt, klopt dit? Ben zelf niet zo van leer

Foto’s zeggen vaak meer dan woorden.

14 likes

Oh thanks dat helpt veel. Denk dat ik ga sparen voor de reduced :slight_smile:

5 likes

Nee, nee, nee. Go Pro :smile:

12 likes

Ik zie het voordeel van de Professional niet :confused:

Ik zoek even wat foto’s. Momentje.

Edit:

Genoeg zo?

25 likes

Stond ook voor de keuze en heb ook slechts een smallere pols en toch ben ook ik voor de pro gegaan. Zoals hierboven aangegeven zit er meer evenwicht en minder drukte (de reduced heeft veelal een overdaad aan cijfertjes) op de plaat. Idem voor de zijkant, waar kroon en pushers mooi op een lijn staan bij de pro, is dit bij de reduced (door zijn piggyback opbouw) niet het geval…

3 likes

Handopwind vs automaat is waar je ook nog rekening mee moet houden. Persoonlijk vind ik het het een goed gevoel geven om ‘s ochtends je klokje op te winden. Twee jaar gedaan met mijn Omega Seamaster 600, en heb het nooit als vervelend ervaren. Sommigen vinden dat echter wel een issue.

2 likes

Idd. Past wel een 1171 band op met 633 links

1 like

Vond dat initieel ook een nadeel, maar het gaat gelukkig steeds meer en meer wennen.

1 like

Nee inderdaad, opwinden is eventjes stilstaan bij wat je gaat dragen. Nooit een probleem gevonden! Dat maakt me niet uit.

1 like

De pro is de echte moonwatch, een iconisch horloge. De speedmaster pro is een Porsche 911 en de Reduced is een cayman

3 likes

Weinig sprekend zo, maar je kan er wel goed banden mee wisselen.

Ik zou voor een FOIS op staal gaan.

11 likes

Mooie foto! FOIS vind ik super… met uitzondering van de wijzers. Een Speedmaster hoort naar mijn gevoel die smalle witte wijzers te hebben.

1 like

Pro wijzers passen er ook op.

image

image

3 likes

Jij was naar hetzelfde aan het zoeken als ik.

7 likes