Omega Ultraman

En eerlijk waar, ik ben het eens met alle ‘het is de vrije markt’ stellingen, maar blijft dat je je ethische vragen kan stellen bij kopen en 2 dagen later met fikse premium verkopen. Had je je plaats beter niet gelaten op de gelimiteerde lijst voor de liefhebber die nu 1k meer op tafel moet gooien?

Sinds wanneer geeft ‘sneller kunnen klikken’ je recht op 1k premium? Product blijft exact hetzelfde, al is ze wel door 1 setje handen meer gepasseerd?

5 likes

Ach, niemand dwingt jou om dit topic te lezen dus als mijn mening een scheet is, is die van jou dat net zo goed (overigens is het ook niemand wil ipv wilt)

4 likes

@Da_Watcher kom er maar in oale hippie-met-alu-hoedje.

4 likes

En er moet ook een komma na ‘bevalt’. Oh en na ‘je’.

Dus als je er even op wil letten Pedram, graag. Groetjes, Team NL.

4 likes

Denk dat er weinig mensen zijn die een horloge kopen voor 6 k om dit horloge na een paar dagen weg te doen.
De reden is dan gewoon het maken van winst.
Niets meer en niets minder. Is daar wat mis mee? Denk het niet. Niemand verplicht je om het horloge te kopen.

Klopt. Maar die paar mensen op die dat wel van toepassing is, hebben allemaal een Speedy Tuesday of Ultraman gekocht. :joy:

Toegegeven, het is toch lekker snel verdiend. Ik heb niet zulke diepe zakken en wat minder lef (ik ben dan bang dat zo’n ding flopt en die prijzen ineenstorten :joy:), maar het is toch lekker om 6k te lappen en daar binnen een dag 7k van te maken. Dat gaat harder dan die crypto’s. :wink:

3 likes

Snel een limited wegkapen voor een liefhebber om hem vervolgens door te verkopen met winst. Niets mis mee? Wel een beetje wat mis mee.

10 likes

laat me met rust Han :joy: en Team NL!

En als je ‘plannen gewijzigd zijn’, waarom dan niet gewoon een andere liefhebber blij maken voor list? Zoniet was winst toch al steeds je primaire motivatie? Anders zou je niet geven om die ‘marktprijs’ en de premiums die alle handelaars over de wereld vragen? Zolang je maar je geld terug hebt?

5 likes

dat is niet geheel waar. Het horloge is een hele tijd geleden al besteld/gekocht en nu pas geleverd.

Ik zal je even uit de droom helpen. Ik schat dat zo’n 75% van alle Speedy Tuesdays met een duidelijk winstoogmerk zijn gekocht. Bij die Ultraman zal dat percentage nog flink hoger zijn, omdat het een wat funky model is.

Het is niet anders.

1 like

Weet je wat fijn is? Ik vind er helemaal niks van. Luxehorloges die moeilijk verkrijgbaar zijn, zijn nou eenmaal voer voor speculanten. Voor mij staat die markt helemaal los van mijn hobby en hoe ik die beleef. Toegegeven: daarbij helpt het enorm dat er niet één limited Speedmaster is die ik liever zou hebben dan het origineel.

7 likes

Dan heb je het toch maar een paar dagen.

Tuurlijk is dat zo, maar durf dat dan ook zeggen. “Ik heb deze gekocht ter speculatie. Ik heb een andere liefhebber zijn plaats ingenomen, enkel en alleen omdat ik in bed zou kunnen kruipen met een 1250 euro extra in mijn broekzak. Doei!”

Het zijn ook altijd dezelfde mensen die ik deze bewegingen zie maken op dit forum hoor.

4 likes

En de cirkel is rond.

1 like

Juist.

Haha, zeker waar. Ik snap niet dat ze die limiteds niet wat mooier maken. Waarom moeten het steeds van die vergezochte, vreemde allegaartjes worden? :upside_down_face:

2 likes

Je vat het te persoonlijk op Andy. Jij doet de aanname dat we als liefhebbers iets te zoeken hebben op de markt van de limited Omega’s. Mijn stelling is dat dat gewoon niet zo is: 90 procent van de mensen die over elkaar heen buitelt om op tijd op de knop te drukken, doet dat met enkel een winstoogmerk.

4 likes

Weer zo’n lekker kansloos topic, zullen we ophouden om te bepraten hoe iedereen met zijn geld omgaat. Als iemand het risico wil nemen om met een onverkoopbaar horloge te komen zitten, en daar uiteindelijk een beetje geld aan verdient, prima toch. Ik ken iemand die wel eens een jaarsalaris op een horloge winst heeft gemaakt, dat vind ik echt waanzinnig knap. Ik krijg de indruk dat mensen die klagen over dit soort situaties dit vooral doen uit afgunst, omdat ze de middelen er niet voor hebben of de kennis niet. Dat is prima, maar val een ander daar niet mee lastig.

7 likes

Behalve dat je geen Sherlock hoeft te zijn om te deduceren dat je met die Ultraman op de korte termijn nooit fout kunt zitten.

Yup

2 likes