Onderkant van rolex Oyster perpetual

Klopt…bij de ronde onderkant die taps afloopt gebruik ik altijd deze :+1:
Gewoon doen…ben je van die ellendige krassen af.
Wel je horloge goed vasthouden hoor.

5 likes

:point_up:

1 like

Bij mijn getegimenteerde Sinn is het deksel NIET getegimenteerd, dat zie je dan ook.
De band is veel harder en markeert gretig in het deksel.

1 like

Ik zou kunnen zeggen plak wat meubelvilt op de caseback, maar dat gaat zelfs mij te ver :smile:

4 likes

Juist

1 like

Hoho, mag ik nog even wijzen naar mijn opmerking in januari? Is deze al “verslagen”?

https://www.horlogeforum.nl/t/als-je-hobby-te-ver-is-doorgeslagen/139063/8?u=robertw

Of

@Schoen?

3 likes

Ja hoor dat mag. Als het horloge gerelateerd is en past binnen het topic mag je gewoon links plaatsen. Zo lang het maar geen link is naar nep want nep is hier uit den boze.

@SE-FC-RO Er is al aardig wat gezegd over hoe je erin staat. Of het dan slim is om een horloge te gaan dragen als je zo niet tegen krasjes kunt en er zelfs meerdere topics over maakt.
Oftewel, leer er mee leven of koop elke week een nieuwe krasvrije casio.

Denk even na, hoe lang heb je nu dit horloge? Je doet er alles aan om te voorkomen en nu wil je het na korte tijd gaan herstellen? Daar kun je wel een terugkerend ritueel van maken elk kwartaal en over 4 jaar kan die dan in de prullenbak want ben je er doorheen gepoetst.

En je mag dit als onvriendelijk opvatten maar get a life zeg. Wat is dit een geneuzel, je vrouw wordt ook ouder als je haar niet invriest :wink:

Edit: Ik lees hier net in de post van @HanDavinci dat er nog een troffee is te verdelen voor het leukste grapje. Dan schrijf ik mij nog even in met mijn laatste opmerking hier. Buiten dat het effectief is ook best grappig. Behalve voor de vrouw dan.

2 likes

316L is kut. Zo zacht als boter. Echt, gast, wie maakt daar nou nog horloges va… Ehhh, oh, wacht… :grin:

904 is niet per se harder. Het is mild corrosiebestendiger, in zoverre dat zin heeft.

Wat de OP betreft sluit ik me aan bij alle anderen: bel stichting korrelatie als het niet zo goed met je gaat. :+1: Het houdt niet op, niet vanzelf.

1 like

Ik zou de topicstarter wel eens een volledig keramisch horloge willen zien kopen. Dan koop ik een zak popcorn en wacht ik op de topics omtrend het versplinteren van dat ding.

:grin: :grin: :grin: :grin:

2 likes

Ik bedoelde juist dat 904L inderdaad zachter is dan 316L. Dat verklaart dan de krasgevoeligheid van de 904L kast, niet van het 316L deksel :slight_smile:

Hier de link trouwens want ik begrijp van @Da_Watcher dat dat gewoon mag :relaxed:

https://www.rolexforum.nl/topic.php?id=5600&page=1

2 likes

Hmm, wellicht is dat bij mij ook zo?! Is nl. wel een iets andere kleurtint.
In dat geval ga ik er dus voorzichtiger mee om, is echt nog geen krasje te bekennen.

1 like

Zijn alle Sinn’s getegimenteerd eigenlijk? En staat dat dan ook bij de specs of is het gewoon standaard?

1 like

Nee, niet allemaal en ja het staat bij de specs. :slight_smile: …het is wel serieus het meest krasvaste horloge wat ik ooit heb gehad. Dus naast het marketinggeneuzel van Sinn werkt deze behandeling ook echt. Vind ik.

2 likes

Ik citeer mijn appje naar jou even haha. Dit was dag twee dag ik mijn nieuwe Speedy om mijn pols had:
“Gister in het donker was ik bang dat ik tegen een stoel aan zou lopen, hield ik de Speedy vast ipv mijn ballen.”

Inmiddels is het weer “mijn ballen” > de Speedy :+1: Geeft het gewoon wat tijd :wink:

4 likes

Ja was er ondertussen al uit via de site van Sinn, die 556 heeft het niet iig.
Nu ben ik nog aan het uitzoeken hoe het zit met die bracelet maar dat kan ik niet vinden.
Voordeel van de 556 is dat de onderkant saffier is :slight_smile:

1 like

Zijn hetzelfde als de kast, ‘stainless steel, satinized’.

1 like

Ja blijkbaar. Maar dan is als het getegimenteerd is dus alleen de kast begrijp ik en nooit de band. Trouwens heel vervelend dat je de braclets die los te krijgen zijn niet los kunt vinden bij Sinn op de site. Enkel in combi met klok.

1 like

Als de kast getegimenteerd (te krijgen) is dan kun je ook een bijpassende stalen band kiezen. Bij mij is de band dus ook gewoon getegimenteerd. Die is er overigens later bijgekocht. Er staat ook een extra logo (driehoekje in cirkeltje) op de sluiting:

Ziet er trouwens best nog wel krasvrij uit voor een deskdiver hè… :sunglasses: :upside_down_face:

Je kunt alle banden los vinden in de catalogus: https://www.sinn.de/Download/Sinn_Das_Katalogbuch.pdf

Oeps, sorry: Het ging eigenlijk over Rolex! Ik heb al best wel een paar Rolexen versleten en wat hierboven al genoemd is, dat staal is niet echt knalhard en krasjes of haarlijntjes heb je zo te pakken. Dus.

2 likes

arm-haar-harsen-waxen

2 likes

Dat is geen zuivere woordgrap, dus die doet niet mee voor de wisseltrofee helaas.

We werken trouwens per maand.
November ging naar de gedoodverfde favoriet:

December ligt vooralsnog bij @Jurk:

4 likes