Onderweg naar een NA met “warme” wijzerplaat

Rado is gewoon een klein merk. Maken mooie dingen hoor, maar beetje onduidelijke positionering. Vergelijkbaar met Maurice Lacroix vind ik. (kom er maar in ML liefhebbers…Of Rado liefhebbers…)

1 like

Dit vond ik persoonlijk ook heel warm. En een killer dresswatch…
:heart_eyes:

7 likes

Idem… Niet echt een dresswatch, maar wel warm!

3 likes

Budget toereikend?

Ik heb niks op Rado tegen. Sterker nog, de Captain cook is retecool als retroduikertje.

Ik loop zelf ook erg warm voor een dress watch met dit soort deals. Zitten in ieder geval een aantal mooie suggesties bij, maar een aantal lijken mij wel wat boven budget.

Hamilton intra-matic. Komt in een aardig aantal verschillende kleuren.

2 likes

Die vind ik ook écht mooi :ok_hand:t2:

1 like

@koetsjh heeft een mooi stuk geschreven over Rado.

2 likes

Koopdrang? Waarom zou je duizend euro uitgeven terwijl je een doel hebt? Als je droomhorloge 10K is ben je nu al 10% weg aan het snoepen.

Mijn advies: keep your eyes on the prize:

:point_up:t2:

Nuttige toevoeging: een Rado schrijft behoorlijk af wanneer je hem nieuw koopt, dus even proberen zonder een hap geld kwijt te raken zit er niet in.

Help me even : wat is een NA? Ik kom dat op dit forum wel vaker tegen. Zo ontdekte ik hier ook pas wat TLC betekent. Nooit te oud om te leren.

Nieuwe Aanwinst

Bedankt, zo eenvoudig kan het zijn :sunglasses:

1 like

Hallo,

Die slogan houd ik in mijn achterhoofd :smiley:
Die vind ik net zo waardevol als je opmerking over de afschrijving van Rado.
Alhoewel de meeste horloges afschrijven, of bedoel je dat Rado nog meer afschrijft?
Mijn (haalbare) grail op dit moment is de Oris 65 (met stalen/bronzen afwerking denk ik) . Catalogusprijs €1900,-.
Daarnaast wil ik dan een klassieke dresser.
Terwijl ik dit typ denk ik ‘Oris 65 met bronzen / stalen afwerking heeft ook (vind ik) iets klassieks’…
Bedankt voor je waardevolle reactie :grin:

1 like

Die is echt wel goedkoper te krijgen, dus zo heel veel zit hij niet boven je budget van 1k. De Rado vind ik een geslaagd ontwerp hebben, wat niet snel zal moeten vervelen. Als je hem mooi vindt, gewoon doen. Mocht het als opstapje naar de Oris zijn, dan kan je beter zoeken naar een voordelige Oris.
Zowel Oris als Rado zijn niet persé waardevast, maar als dat je enoge criteria is dan blijft er weinig leuks over.

1 like

Dit zijn hele wijze woorden.
En de Oris 65 een prachtig horloge, maar wel een stuk minder dress watch dan bovenstaande voorbeelden. Betekent gelijk dat je na de aankoop van de ene kan gaan dromen over de andere :smile:

1 like

Die komt hier regelmatig in het te koop deel voorbij, volgens mij zo rond de 1100/1200. Ik zou als ik jou was zeker voor de Oris 65 gaan!

1 like

Ja snap ik haha. Maar het is en en. Ik heb een visie over het uitbreiden van de collectie.

:joy:
Hij zoekt een retewarme dial.

Maar je hebt geljjk, een geweldig mooie retro duiker

De Bambino met Champagne dial is inderdaad mooi en warm.
Ik denk er zelf ook over om hem te kopen.