Op proef: Aevig Valkyr (sample)

Hij is vertraagd tot eind juni, las ik net. Geen probleem wat mij betreft, meer tijd voor voorpret (en korting op die brandslangband!).

Welke heb jij besteld Frans?

Ik zat te twijfelen tussen zwart ivm de groene bezelring of de groene en ben toch voor de groene gegaan. :yum:

@LeenV En jij vergeet ik helemaal te vragen of wacht je tot ik aanbied om 'm straks te ruilen met je MM… :smiley:
Doe ik er wel een appelpunt bij want ik wil niet lullig doen (hèhè).

Twijfel ook nog, ik vind de stalen versie steeds mooier.
MM? is toch minstens een Bosche Bol erbij dan :smile:

1 like

Ik was een beetje dom bezig met overschrijven, snapte ook niets van de pre-order bestelling/prijs,
best wel een teken dat ik echt oud aan het worden ben… :frowning:
Kreeg net al een retour mail van Chip Yuen die me gelukkig e.e.a. duidelijk heeft gemaakt…
Het wordt zoals al eerder gezegd waarschijnlijk eind juni ivm banden en bezel levering die wat
achter lopen.
Dat is wel mazzel ivm de 50 euro korting :wink:

Ik zag zojuist een advertentie voorbij komen op de markt van @Zbignjew van een horloge dat me vrij sterk aan de Valkyr deed denken: een Ruhla. Inspiratiebron, een veelvoorkomend ontwerp uit een bepaald tijdvak, of ben ik nou gewoon gek? :wink:

1 like

Of je gek bent kan ik zo op afstand niet beoordelen :smile:
Wel dat het een vaker voorkomende kastvorm was in de 70-80-er jaren.

1 like

Het ontwerp blijft ook elders terugkomen, zie de volgende link:
http://www.ablogtowatch.com/seiko-recraft-automatic-watch-watch-review/

De Ruhla staat trouwens nog altijd te koop voor wie een echte vintage et dit originele design wil hebben :wink: :blush:

@Zbignjew
Het zijn mi toch wel andere kasten die alleen in de verte een beetje op elkaar lijken…
Volgens jouw beredenering zou je van elk rond horloge ook kunnen zeggen dat het ontwerp blijft terugkomen :wink:

Kijk en vergelijk:
(plaatjes van jou, Aevig en A blog to watch geleend)

Misschien had ik moeten zeggen dat de seiko geïnspireerd is op een eenzelfde ontwerpstijl uit de jaren 70.

Overigens is de vergelijking tussen mijn Ruhla en de Aevig neit door mij getrokken, maar door iemand anders :wink:

1 like

Ik bedoelde het niet vervelend hoor maar reageerde in het verlengde van jouw reactie :wink:
Sorry als het verkeerd overkwam…

Al iets bekend van het Aevig front?
Levering staat nog steeds op omstreeks 25 juni…

Ja ik begon het me ook al zoetjesaan af te vragen. Ach, het komt wel goed. Waarschijnlijk. Denk ik. Hoop ik.

Op watchuseek las ik het volgende:

Valkyrs were allready being assembled earlier this week. The rallystraps came in midweek. Final testing and QC will take the better part of the coming week.
With shipping to me, customs and then QC again and packing, I hope to send out all pre-orders before the 14th.

Link naar het bericht: http://forums.watchuseek.com/f71/aevig-watches-official-pre-order-thread-966793-25.html#post17535218

Nice! Bedankt voor de info. Lijkt erop dat ik een cadeautje kan verwachten aan het begin van m’n vakantie!

Oké dank je wel!

Als het goed is, vallen a.s. maandag de eerste op de deurmat, las ik zojuist.

Can’t wait :smile:

1 like

Dat wordt feest. Het is echt een heel mooie klok. Het is dat ik de Tissot heb…