Op zoek naar vintage herenhorloge- update: gevonden!

250 voor een Geneve in goede staat/geserviced lijkt me aan de krappe kant. Grote kans dat je uitkomt bij een Frankenwatch of iets met een gerefinishede wijzerplaat voor die prijs. Of je moet veel mazzel hebben.

Ik denk dat je in de ballpark zit, maar ze zijn de laatste tijd toch ook wel gestegen. Ik denk dat je er nu wel 50 tot 100 bij moet optellen. Natuurlijk zal het nog best mogelijk zijn met wat geduld.

Als ik een Geneve verkoop op Catawiki of Ebay doen ze meestal rond de €250 en dan zijn het 100% originele horloges en goed lopend. Vandaar dat ik mij verbaas over dat anderen dat heel goedkoop vinden voor een Geneve.

Ik zie ze op Marktplaats e.d. gaan voor rond de 350-400. Een jaar of drie geleden had je ze voor zo’n 200. Onlangs zelf een gekocht voor 450 (inclusief service). Misschien toch Ebay maar eens in de gaten blijven houden als het klopt wat je zegt.

Klopt wat je zegt hoor. Ik volg enorm veel Omega’s om te zien of er iets voor me bijzit. Vooral het laatste jaar zitten Omega’s behoorlijk in de lift en Geneves ook. 300-350 euro is echt niet meer bijzonder voor een Geneve.
100% origineel en in een nette en goedlopende staat dan natuurlijk.

1 like

Het viel mij op toen ik een horloge ‘nogmaals’ wilde kopen dat ik eerder had. Een geneve op RVS band. Had een blauwe, jaar of 2 geleden voor zo’n 200 Euro. Een maand of twee geleden kwam ik dezelfde tegen, maar dan met witte plaat, was toch twee keer zo duur… Zie ook Vintage Omega Geneve

Vraag me wel af waar die toename in vraag vandaan komt; misschien komen de kleinere modellen zo langzaamaan weer wat meer in trek?

Ik denk dat het komt omdat de Seamasters, Connies en dergelijke enorm in prijs stijgen en misschien onbereikbaar worden. Dan gaat men op zoek in een segment lager en zal de vraag stijgen en dus de prijzen ook.

Ik merk inderdaad wel wat ze in de lift zijn maar ik vind €250 nog steeds knap geld voor een Geneve of Omega zonder modelnaam. Daar kocht ik voorheen Seamasters voor maar dat kan je tegenwoordig inderdaad wel vergeten.

Ik heb er nog een paar liggen dus ben benieuwd wat ze gaan opbrengen als ik ze te koop aanbied.

Daarover gesproken… Twee jaar geleden ook een gold-plated Connie ‘Pie Pan’ met dauphinewijzers voor 425 gekocht op MP. Met een prachtige 564 er in. Daar vind je ze ook niet meer voor…

Uhhh nee, er staat een vergelijkbaar model op Catawiki nu. Ik dacht dat de biedingen al naar 850 waren opgelopen nu.

Dat was deze…

Inmiddels ook alweer geflipt. :stuck_out_tongue:

1 like

Prachtig horloge, maar volgens mij niet met de originele kroon? Ik heb de stalen variant met een kroon die geslepen is als de wijzerplaat (hoekig).

Ze gaan tegenwoordig vaak richting (en soms over) de 1000 euro ja. Heb je geen spijt van de flip?

Is wel met de originele kroon. Dit type is een ‘frontloader’ (dus de achterkant is helemaal dicht, om bij het werk te komen moet de bezel + plexi gedraaid worden). Hiervoor is het nodig dat je de kroon + stem er uit kan trekken zonder een ‘release button’ in het werk (daar kan je immers niet bij). Hebben ze opgelost met een mannetje-vrouwtje-kliksysteem. Hard aan de kroon trekken en hij komt los. Iets minder hard de kroon uittrekken en je klikt de datum een dag vooruit. Bijzonder systeem, maar dus wel origineel. :slight_smile:

Ik heb geen spijt van de flip. Tijdens de servicebeurt heeft de horlogemaker het voor elkaar gekregen om praktisch alle lume van de plaat te laten verdwijnen én een deukje in de linker onderlug te maken (zie je niet op deze foto, deze is van voor de service). Dit stoorde me behoorlijk. Bovendien is goud niet echt mijn kleur; een SS vind ik mooier. Heb (mede) van de opbrengsten van deze een Rolex 1601 gekocht. Die is ook weer verkocht, waardoor ik nu een Tudor Chrono heb. En die staat weer te koop… :wink:

1 like

Weer even on topic :wink:

Gefeliciteerd met de aankoop! En hopelijk valt hij in de smaak.
Misschien nog even een fotootje plaatsen van de aanwinst? Daar zijn we hier dol op :smile:

1 like

Dank je! Foto volgt nog.

Zoals beloofd! Lastig hoor, om horloges goed te fotograferen.

1 like

Buitenlicht net buiten directe licht van de zon is het beste zonder een light-box the gebruiken vind ik.

Ja, da’s een mooie! Gefeliciteerd!
Is inderdaad een vak, horloges mooi fotograferen. Ben me er ook nog in 't bekwamen. Tientallen foto’s gooi ik meteen weer weg. Maar heel af en toe lukt het (per ongeluk :wink: ) best aardig; vind ik dan. :smile:
M’n vriendin, die wél een goede camera heeft en kan fotograferen en ook nog goed is met Photoshop, is echter zelden onder de indruk van mijn fotografiekunsten. :confused:
Vind zelf bijvoorbeeld deze foto van mijn recent gekochte Tissot best redelijk gelukt.

Maar voor de serieuze fotograaf is hier toch wel het e.e.a. op aan te merken… Nou ja, ik leer er ook weer van.
Ik zou zeggen, schiet nog een paar plaatjes van jouw (je man’s) fraaie ‘nieuwe’ vintage Tissot. Doe je ons allemaal een plezier mee!

1 like

Die is erg goed gelukt inderdaad. Je legt de lat hoog voor mij :wink:

Thanks! :smile:
Ik ben imo niet de beste persoon om nou advies te geven. Maar wat ik zelf doe is het horloge op verschillende manieren en plaatsen neerleggen, beetje blijven draaien en fotograferen. Altijd in de buurt van een raam (natuurlijk licht) of buiten. Wat proberen met onder- en achtergrond. Verder gaan met wat je mooi vindt. En de rest gooi je gewoon lekker weg. Best leuk om te doen, af en toe. Succes!