Op zoek naar zwart horloge, advies?

Beste forum leden,

Sinds enige tijd ben ik opzoek naar een mooi zwart horloge op stalen band (of zwart rubber) met witte wijzerplaat. Ik heb al wat lopen speuren op het forum, helaas met weinig resultaat.

Ondertussen kwam ik wat interessante projecten tegen waaronder deze :

Zeer onder de indruk van het resultaat en ik zoek iets vergelijkbaars, een duiker denk ik dan (hoeft uiteraard geen Breitling te zijn).

Budget is 400-500 euro, of geef me een goede optie om voor door te sparen.

Ik kijk uit naar jullie advies en foto’s :grin:!

Ik weet dat Seiko een hele nieuwe reeks zwarte pvd horloges heeft gelanceerd. Misschien kan je er een laten modden met witte plaat?

1 like

Zoiets?

Zwart horloge met een witte plaat is lastig… Deze schiet me wel te binnen: https://goo.gl/images/1HTeQ7

@koekoek Seiko ook heel mooi, ga ik me eens in verdiepen.

@dutchmanpeet Zoiets is precies wat ik bedoel. Dat ziet er echt tof uit. Misschien dan eens kijken of hij te krijgen/modden is met witte wijzerplaat. Of heb je hem in de eerste instantie al gemod met een PVD coating?

@Temporis Ik ben niet zo een fan van cijfers op de wijzerplaat, en het doet me een beetje denken aan de jetset horloges die je bij de lucardie weghaalt.

Unimatic U1-DWN? Komt op een NATO dus een zwarte rubberband zou je aftermarket moeten kopen. Zwart staal zou ik niet aandurven vanwege de onvermijdelijke krasjes.

Unimatic is hier nog niet erg bekend maar wel bejubeld op op ABTW en in The Grey Nato. Hun eerdere U1-A was ook in no time uitverkocht.

FORTIS Color, kan je kiezen voor witte wijzerplaat en zwarte kunststof kast + band.

Victorinox Divemaster, zet er dan wel eerst een zwarte band op.

In het verkoopdeel staat een squale in de stickers die exact binnen budget valt van Motormuis dacht ik ???

Je gaat toch geen squale modden?

2 likes

Seiko’s SRPA47J1 baby tuna? Iets duurder dan €400-500, maar wel een Zimbe limited edition.

Damasko DA35

Of de DA37 met cijfers 1-12 op de wijzerplaat.

1 like


:heart_eyes:

edit; excuses… ik moet eerst beter leren lezen… budget is max 500… Deze is 2x je budget.

Wel, is dit misschien iets? Voor 2 euro (batterijkosten) mag je deze hebben. Ik zal hem meenemen naar de beurs zondag.


Ik heb ook nog een leuke zwarte met zwarte wijzerplaat en zwart stalen band. Maar die is wel ietsje duurder.

Nixon? The Sentry Chronograph.

s-l300

heel goed koop Casio MRW200H-7E maar misschien wel leuk hou je geld over voor een tweede project
image

Wauw dit is echt perfect, wel nog even doorsparen :roll_eyes:

@vinwat Ik ben er Zondag helaas niet bij. Daarnaast is het niet helemaal wat ik zoek. Bedankt voor het aanbod.

@Cal219 Toffe Nixon ook, daar ga ik ook even verder naar kijken.

@wilco Casio niet helemaal mijn ding. Misschien nog eens een Casio g-shock GW-M5610-1ER maar dat komt later.

Al met al ben ik er over uit dat ik zelf een mooi stalen horloge met witte plaat moet aanschaffen en deze in de PVD moet laten zetten.

Allen bedankt voor de informatie en meedenken!

Nieuwe Hamptun?

embeddable_7427308f-5c36-4541-a006-6f400accd2cd

embeddable_46d42a00-6d58-4d17-b157-302cb2823bab

Die tweede “Dark Night” zou het heel makkelijk maken helaas uitverkocht. Even verder zoeken

@Alex093 deze en dan ergens een witte plaat er in bij rob !
Ik heb hem pas nieuw band zit super en draag fijn
15163547436911142291520|375x500

Ik heb zijn broertje - de stalen versie met zwarte dial. Draagt heerlijk!

1 like