Opkomende angst voor (ver)koop op dit forum

Je refereert hier duidelijk aan het horloge van iemand hier en noemt dat ‘troep’. Sympathiek!

8 likes

Voorlopig zegt hij even niks meer. Het recht op vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar niet in deze dictatuur van censuur en vriendjespolitiek. Beestjes bij naampje noemen wordt bestraft met een ban van 14 dagen, want op de man spelen mag niet :slight_smile:

6 likes

Al veel gezegd natuurlijk, maar m2c:

goede ervaringen tot nu toe met aankoop en verkoop. Aankoop (zeker duurdere) altijd face-to-face en bij voorkeur van BHF-ers, ook veel gezelliger.
1x niet te tevreden met aankoop (nieuw was niet zo nieuw als ik het verwachtte) maar zonder problemen kunnen retourneren. Dit is was ik ook verwacht van het forum en maakt het anders dan marktplaats. Als ik iemand iets verkoop en het bevalt niet omdat het anders is dan omschreven of er blijkt iets kapot, dan neem ik het verkochte gewoon terug (gelukkig zelf nog niet hoeven doen, alleen tevreden klanten).
Je houdt overigens met persoonlijke overdracht ook leuke contacten over. Nu ook een horloge toegezonden gekregen om hem IRL te proberen (afspreken kwam ons beiden niet goed uit op korte termijn). Dat is toch super!

2 likes

Toch leuk dat zo’n term blijft plakken.

Hmm, dat was ook een goed idee geweest. :grin:

3 likes

Haha! Maar we kennen elkaar nog niet Siedo!

1 like

Nope, maar je bent wel een BHF’er. :joy:
En dit zegt ook best veel.

2 likes

Na de koop van meerdere horloges en verkoop van een klokje…kan ik alleen maar positief zin over deze club en haar leden…
Of ben ik naïef??

3 likes

En terecht. Dan wordt het alleen maat moddergooien.
Verder zijn wat lompere bijdragen van hem in dit topic verwijderd.

5 likes

Is bovendien in het begin van het topic expliciet verzocht.

Edit- reactie is op @Vahalis

1 like

Kijk goed naar “ervaringen met verkopers”, zou ik zeggen.

1 like

Inmiddels weet je wel wie hoofdprijs vraagt en schijtprijs biedt…:joy:

2 likes

Ik denk dat je de essentie van dit forum mist.
Ik heb het al eens eerder geprobeerd op deze wijze uit te leggen maar zie het forum als een een openbare bibliotheek.
Je mag naar binnen en rondkijken, je mag ook actief zijn (wel even inschrijven) en je moet je aan de huisregels houden. Als je in de bibliotheek een andere bezoeker gaat uitschelden wordt je vriendelijk verzocht het pand te verlaten.
Als je andere bezoekers ongevraagd sexueel getinte of discriminerende plaatjes laat zien, hebben ze een gesprekje met je en wordt je ook het pand uitgezet. Met een beetje pech trekken ze zelfs je bibliotheekpasje in. Ook als je boeken leent zonder (goed) te scannen gaat er bij de deur een signaal af en moet je opnieuw aan de slag.
Kom je dan binnen en ga je bladzijden uit de boeken scheuren, heb je luide gesprekken op de stilte-afdeling en geef je een grote mond aan mensen die vragen of je stil wilt zijn, dan wordt je eruit gezet en kom je er een tijdje niet meer in. Met een beetje kans ga je dan buiten staan roepen dat het een dictatuur is, vriendjespolitiek, oneerlijk en weet ik al niet meer en is er vast wel iemand die een goed woordje voor je gaat doen aan de uitleenbalie.
Eigenlijk is het net als hier. En dit is niet eens een gesubsidieerde instelling maar een particuliere bibliotheek.
Ergo, wij staan als portiers bij de deur en gaan ook naar binnen als je daar herrie maakt. En als we je eruit gooien zal je het ongetwijfeld aan jezelf te danken hebben.
Jur
En oh ja, vriendjespolitiek zou ik zeker toepassen maar helaas ken ik hier niemand.

34 likes

@SwedishChef : als ik het goed begrijp heb je de term BHF-er dus voor de eerste keer verzonnen.

Ik vind het geniaal.
Het is wachten op een Topic : BHF-er van de maand/jaar :laughing:
Met hierin de meest hilarische anekdotes van deze persoon en de gekste flipper acties e.d

:thinking:

5 likes

Ah, goed om te weten dat zeikerige figuren er uit kunnen worden gezet! :wink:

1 like

Kijk dan maar uit…!
:wink:

A koopt horloge van B.
A is niet tevreden, om wat voor reden dan ook.
B wil geld retourneren en horloge terug.
Wat is dan de zin en noodzaak om daar alhier publiekelijk over te soebatten…:confounded:

3 likes

Ik kan slecht tegen gezag denk ik. Misschien omdat ik altijd gewend ben om eigen baas te zijn en niet naar de pijpen van een ander te hoeven dansen. Misschien moet ik maar eens bij mezelf nagaan of ik dan wil lid wil zijn van deze bibliotheek.

1 like

Je kan ook gewoon een e-reader kopen :smirk:

Uuhmmm :thinking:

gezag is overal, zelfs in de wereld van een vrije ondernemer :wink: