Oranje duiker plus kleine enquête

Zoals misschien bekend heb ik sinds een tijdje een hele mooi (vind ik zelf) oranje Seiko 7548. (Zie ook Seiko 7548 (niet te verwarren met...) en upgrade verslagje Ik ben daar trouwens vergeten te vermelden dat ik door @Lucien aangestoken ben met een virus voor Seiko quartz duikers en dat ik hem daar zeer dankbaar voor ben. :smile: )

Nou vind ik de meeste horloges het mooist op staal, maar binnen een week moet die er dan toch weer af. Ze geven niet mee en zijn zeker bij fysieke inspanning toch minder comfortabel. Dat geldt eigenlijk ook voor stug Seiko rubber, dus wat rest zijn Nato/Zulu of leer. En dan moet het vervolgens nog een beetje “smoelen” en dat vind ik bij een oranje (duik-) horloge toch erg lastig.

Nu heb ik dank zij een genereuse @Magni80 ineens 2 Nato’s met oranje accenten en ik had al een blauwe Nato met knipoog naar the Thing van the Fantastic 4. Mijn vraag is welke band jullie het beste vinden passen bij mijn oranje 7548 en oranje (duik-) horloges in het algemeen. Aanvullende suggesties, liefst met foto, zijn uiteraard ook zeer welkom!

En de plaatjes:

11 likes

Zwart oranje met de enkele streep

Jubilee is echter het mooiste vind ik persoonlijk

2 likes

De 2e staat beter,
dat overheersende zwart trekt wat minder het oog weg van het horloge zelf

2 likes

Van deze 3 de zwarte met enkele oranje streep.
Alhoewel ik heel van natos en zulus heb merk ik dat ik ze minder leuk vind dan voorheen en zou mijn keuze staal zijn. Heb je ook al aan shark mesh of jubilee gedacht?

1 like

Eerste vind ik de beste combi.
Hoewel ik die van mij (SKX011) gewoon altijd op een originele Z wave heb gelaten. Eenmaal ingedragen vind ik dit een heel fijne band, eigenlijk.

1 like

Mijn beste,

Idem dito!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

bandje 2 staat erg mooi

1 like

Ik zou zeggen met 1 oranje streep maar zou ook compleet zwart proberen :+1:

1 like

Zwart oranje met de enkele streep, of idd Shark mesh.

1 like

zwart/oranje met dubbele streep! die blauwe vind ik echt niet mooi…

1 like

Van de NATO’s: zwart met enkele oranje streep.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom een stalen band mits goed op lengte “niet comfortabel is bij inspanning”. Komt het misschien omdat je hem los afgesteld aan de handzijde van de knobbel draagt…?
Dus:

In plaats van hier:

1 like

En als aanvullende suggestie mijn stokpaardje … :grinning:
een dikke klitten / Velcro band, heb je een beetje de mogelijkheden
van een Nato band maar dan dikker dan een Nato.

( wel lastig vinden en kunnen ook behoorlijk prijzig zijn )

1 like

Hij zat op jubilee en dat vind ik erg mooi, maar bij inspanning komt die te strak te zitten. (Of, in rust, te los als ik hem langer afstel. :angry: )

1 like

Zie ook opmerking @sq100 a.k.a. Mark.

Misschien is dit wat voor je:

http://www.monsterwatches.nl/product/solide-ratcheting-sluiting/
Ik weet verder niet hoe klein de stapjes zijn maar hij is wel heel snel, aan de pols, verstelbaar.

1 like

Die kende ik nog niet! Super tip, bedankt! :+1:

1 like

Top sluiting, zit ook vaak op Citizen.:thumbsup:

1 like

Ik ga hem proberen Frits en @Hieronimus ; als ik straks “looks en comfort” kan combineren ben ik daar heel blij mee! :heart_eyes:

2 likes

Hoi Paul, een aanrader die jouw probleem gaat oplossen.:thumbsup:
Prima tip van @Hieronimus.

1 like

Top!

Verder ben jij best cute eigenlijk hoor.

1 like