Orient only

Waanzinnig mooi; denk dat ik deze pas wegdoe als er een Grand Seiko zijn plaats inneemt.

En nog een Bambino.

12 likes

Mooi zo met de grijze wijzerplaat en de rosé accenten :ok_hand:

1 like

Thanks. Erg blij mee.

Dat is wel mijn favoriete Bambino om te zien. Subtiele pracht :blush:

2 likes

Waar heb je deze gekocht? Vind dat model erg mooi! :slight_smile:

Ebay of op het forum als je geluk hebt worden al 10 jaar niet meer gemaakt.

1 like

Ik mag 'm graag al eens een andere band aanmeten
 maar in deze opstelling is het officieel het eerste horloge waar ik “in het wild” een compliment voor mocht ontvangen. Nog veel plezier ermee!

11 likes

De goudkleurige van een forumlid.
De zilverkleurige op Marktplaats.
De zwarte van een Belgisch forumlid.

Nieuw niet meer te scoren want ze worden al den tiental jaar niet meer geproduceerd.

1 like

Ah, volgens mij zou had ik ergens beloofd om mijn oude op te snorren. Eindelijk gevonden dus:

Met waterschade (zie wijzers), wist ik veel wat water resistant betekende/ voorstelde (zo’n 30 jaar geleden). Toen was ik nog niet met horloges bezig zoals ik dat nu doe


3 likes

Gaaf lijken erg veel op elkaar alleen mijne is net wat hoekiger.

Qua water resistant tja. Heb vroeger altijd een 20,- Casio F91 ofzo gehad en deed er echt alles mee.
En mijn schoonvader heeft een 100m horloge en na een klein stukje zwemmen in natuurwater zat die vol water.

Heel beperkt dus, enige wat ik er ooit mee gedaan heb is douchen en dat ging dus niet goed :grin:

In elk geval is deze “beyond repair”, economisch gezien. Echt emotioneel ben ik er ook niet aan gehecht maar wel bewaard als aandenken.

15 likes

9 likes

Nieuw van Oriënt.

De Ray 3, doet me een beetje denken aan de Black Bay zo met die rode inleg van de lunette.

Orient Ray 3

16 likes

Zal ook wel weer te groot zijn (42mm ofzo???). Ziet er verder wel leuk uit!

1 like

41mm dacht ik als ze dezelfde kast gebruiken als de Ray2.

Ik vind het wel een mooi ding. Een serieuze en rustige uitstraling, mooie wijzers, geinig die streepjes boven en onder het dag/datum venster.
Alleen het “20 bar” een beetje apart :man_shrugging:t2:

2 likes

Leuk ding, het liefst in 39mm. $270 is nog een schappelijke prijs

Blijkbaar zijn ze de ganse serie Ray - Mako aan het vernieuwen


Orient Ray-Mako

Orient Ray3blue1

2 likes