Orient only

En nog steeds die lelijke inham in die bezel niet weggelaten… yuk

Deels, volgens mij zijn er 2 formaten binnen de Ray 3 serie: de bestaande 42mm kastmaat en 44mm. Maar ik weet niet of die 44 een nieuwe kast is of een Mako XL.

Er zijn 5 versies met saffier en 3 met mineraal glas. Deze versie vind ik het mooist maar is helaas 44mm en voorzien van mineraal :frowning_face:

44 valt ook af voor mij, te groot. 41,5 is de kastmaat van de kleine, toch? Wil niet kommaneuken hoor :wink:
Als ze wat beter en misschien nog iets goedkoper te verkrijgen zijn komt er sowieso een exemplaar van de Ray 3. Heerlijke uurwerken, leuke kleuren ook in de nieuwe modellen.

Die heb ik op mijn Valjoux 7733 chrono … fijne band.

1 like

Ik ook niet maar “officieel” is het 41,8mm :grin:

1 like


Mijn nieuwe orient star classic.

20 likes

Blijf ik mooi vinden

Even kruislings

10 likes

Ik zoek nog een mooie band voor mijn blauwe bauhaus bambino, de zwarte die erbij zat was erg mooi maar liet de klok niet echt eruit komen.
Hebben julie suggesties?
Draag hem nu zo

6 likes

Snel die nato eraf halen (niets tegen nato’s maar niet op een dresser) en een mooie mid tot donkerbruine band erop zetten!

Persoonlijk zou ik print croco’s links laten liggen en voor een shell cordovan, kalfs of zadel leer oid gaan


Deze heb ik me erbij gekocht maar ik zoek nog iets anders.

9 likes

Ik heb mijn Cocktail Time op een wat meer richting roodbruine band gezet:

IMG_3778

6 likes

Seiko? Volgens mij gaat het hier over Oriënt!

Het ging om de band, Spooler wil kleuradvies. Maar je hebt natuurlijk gelijk. Dus ik zal even een Orient posten.

Dit is een Orient Neo 70s Panda Solar. Ik zag die op het forum op een foto van @Mako die hij in Kyoto van een etalage had gemaakt en ik was geïntrigeerd door de Bordeauxrode wijzerplaat. Zoiets had ik nog niet en je ziet die kleur ook niet zo vaak. Hij is in Nederland neit verkrijgbaar, dus even georiënteerd (haha) op Ebay en toen vond ik er een voor weinig, die wel uit Japan moest komen. Het licht speelt prachtig met de wijzerplaat, alsof het een sunburst is. En de batterij wordt opgeladen door zonlicht dus hij loopt altijd. Ik ben er erg tevreden mee.

IMG_3720

6 likes

Zelfde torentjes symbool…

3 likes

Nice @Blauwbeer, ik ben ook nog op zoek naar een chrono en zag dezelfde maar dan de panda uitvoering,mooi!
Vwb je advies bedankt ik vind het moeilijk om de goeie kleur te krijgen bij mijn bauhaus zonder af te doen aan de stijl/sfeer van mij bambino bauhaus.
Ik zat zelf ook te denken aan suède maar ga ik voor contrast kleuren of complementaire kleuren. Moeilijk man!

Een iets andere uitvoering van de Panda stond ooit op het forum te koop. Ik vind die ook heel mooi, maar ik heb al een Dan Henry panda en wilde wat anders.
Ja die kleur is ook best lastig, je zou dan inderdaad richting bruin moeten gaan. Mijn eigen Bambino (de donkergrijze) heeft een lichtbruine suède band (zit er standaard op). Misschien dat op die van jou bv een grijze suéde band wat zou zijn.
Dit is de mijne:

IMG_3935

2 likes

Ja die vind ik ook prachtig, als ik nog eens moest kiezen had ik de witte bauhaus gekozen.
Op de foto zag de blauwe er heel mooi uit maarja das de foto hè. In rl issie toch wat donkerder.

Deze foto zag ik op Pinterest. Ter inspiratie.

Hoewel die misschien veel lijkt op de jouwe.

8 likes

Mooi thanks