Orient President / Daydate prijzen en beschikbaarheid

Hahah, ongeveer een klein jaartje geleden keek ik er ook nog naar en vond die blauwe in het staal met de dag bovenaan nieuw op Ebay voor €500. Ik dacht laat maar, dat vind ik te duur…
Ik had hem nu tegen een vette meerprijs af kunnen stoten.

Ik heb wel de 2-tone gehad met de dag onderin en een rode secondenwijzer. Die heb ik maar weinig gedragen, de maat is perfect voor mijn pols. En ik moet zeggen dat hij ook best aanvoelt als een horloge wat duurder is. De retailprijs is die meer dan waard m.i. Maar de meerprijs t.o.v. nieuw stond me tegen.

Achteraf had het geen slechte deal geweest :joy:
Dus als je het model mooi vind is die best wat waard, je krijgt een goed horloge voor dat geld. Maar het is niet mijn ding een DJ of DD model.

Hommages doen mij niks verder, als ik het mooi vind koop ik het en zal het mij verder boeien. Ik loop er gewoon niet warm voor.

2 likes

ik vind ze ook vet, maar 730 euro is wel erg gortig als je het mij vraagt…

3 likes

Dat is het zeker maar ik weet wel nu ik een Oriënt gehad heb dat ze kwalitatief wat mij betreft aanvoelen als een horloge boven de listprijs. Maar hij zou mij geen €730 pietermannen waard zijn. Als ik hem echt gehad had willen hebben en de kwaliteit kennende van het merk en model zou ik tot €600 gaan voor een hele nette.

Daarboven zou het mij ook gewoon too much zijn, dan komen er weer andere kandidaten in het zicht.

1 like

Gewoon lowballen op die van @Dao. Als je bij 500,- begint kun je vast een dealtje maken met hem :rofl:

1 like

@dao ik geef je 5 tientjes, graag of heel nie :smirk:

2 likes

Zeg dan dat je hem vanavond nog komt halen.

2 likes

Nee inclusief verzenden, zit op texel :sunglasses:

3 likes

Whahahahhaha
Nee.

:scream: okee @FlyingFox €40 is ook goed

Dat redt die toch niet vanuit Texel en zonder adres

Kijk jij snap het :grin:

Dank maar het gaat echt over een ander horloge

2 likes

Hoi Dao,

Ik heb een vraagje over jouw orients president.
Kun jij mij iets zegen over de verschillen in de versies mbt de positie van de weekday.
Ik zie dat de vaak op de 12 gepositioneerd zijn, maar soms op de 6.
Is de 6 een mod of gewoon een model dat minder verkocht is?
Misschien weet jij er iets meer over, dat zou top zijn

1 like

Hoi! Dat is geen mod maar betreft een later model.

De eerste versies waren praktisch 1 op 1 een kopie van het Rolex model. Bij latere versies zijn er steeds meer veranderingen gekomen. Enerzijds ‘verbeteringen’ (solid bracelet, geschroefde kroon, etc) maar ook qua design (geen president bracelet maar jubilee, andere wijzerplaten) zodat het minder nauwkeurig een kopie was. Wellicht kregen ze gedoe met Rolex, ik weet het niet. De laatste versie volgens mij is die met de dagaanduiding inderdaad op de 6. Die heb ik ook gehad in het blauw, met rode secondenwijzer. Overigens staat er zo een ook in het blauwe gedeelte van dit forum.

Wel geldt dat de oudere versies gewilder zijn (en dus duurder) zijn dan de latere versies. Helaas probeert iedereen de maximale prijs te vragen. Ze waren oorspronkelijk niet zo duur (weet niet precies maar zeg €150-€200?) en vraagprijzen liggen nu al snel rond de €500. Latere versies zijn dat m.i. niet waard. Dan kun je nog beter een Bulova Super Seville zoeken :+1:t2:

Goedemorgen,
Ik zeg azie Singapore hong kong manilla daar zijn ze enorm populair en goed te krijgen.
Ik ben pronto verdal verzamelaar en heb er mijn daydate president uit De phillipijnen binnen.


De handelaren daar kan de best goed mee onderhandelen.
Prijs negeren en als ze niet verkocht worden op een veilig mail ik gewoon of ik een bod mag doen. Heeft al een paar keer goed gewerkt en mijn gemiddelde korting was 175 dollar.