Originele kroon?

Ik heb interesse in het volgende horloge maar zie dat er geen omega logo op de kroon zit. Nu weet de verkoper niet zeker of de kroon is vervangen, maar hij meldt ook dat er exemplaren zonder logo zijn. Enige idee waar ik meer info kan vinden? De eerste google acties leverde niet veel op.

1 like

Is de kast wel origineel? Ziet er nog zo goed uit.

heb ook zo mijn twijfels over niet alleen de kroon maar de hele kast. Hadden omega’s niet altijd ronde pushers?

Er waren Omega’s zonder teken op de kroon.
En ze waren er ook met ovale en rechthoekige pushers.
Als je het ref.nr. doorgeeft kan ik misschien een foto vinden.
En als de aanbieder dan ook nog wat intelligente foto’s levert is het helemaal mooi.
Is het evtl een OT 2466?

Ik ben niet thuis in de 321 seamasters. Het enige is dat ik een paar jaar geleden ooit eens een mooie rose heb gezien en mij altijd is bij gebleven. Ik zie aan de binnenkant vd de caseback wel een nr staan 409589. Dit leverde mij via Google ook geen relevante hits op.

Upje

@Gnis, laat me het pijltje van de tachymeter eens iets beter zien.

Ligt het aan mij of valt de rehaut voor een deel over de plaat? de indexen lijken wat vreemd af te lopen, en SWISS MADE is ook niet goed zichtbaar. Lijkt op een andere kast of plaat.

Ik kan het nog steeds moeilijk zien @gnis. In elk geval wil je veertjes op dat pijltje zien (moet dus niet volgekleurd zwart zijn).

Dank. Wat vindt je van de kroon en de klok in zijn algemeenheid?

Ziet er goed uit @gnis. De Tachy komt overeen met eentje waarvan ik weet dat hij klopt.

De kroon is een replacement, ik zou een platte hebben verwacht en in de mid 60’s hadden ze doorgaans logo’s. Maar dit zou voor mij geen issue zijn.

De 4uur marker heeft wat gekkigheid.

Mijn hoofd vraagpunt is de caseback. Er staat geen ref. nr. ingeramd en dat zou ik in de mid 60’s Omega wél hebben verwacht. Ik zie ze ook hoofdzakelijk met ronde pushers. Ik zoek nog even met je mee.

Ik deel @koekoek’s zorgen. Ik vermoed dat dit minstgenomen een recase is.

Thx all: een no go voor mij. Fyi: hij wilde er 5100 voor hebben

Al zou dat een originele kast zijn is dat alsnog toch erg veel voor een 321 seamaster?

Ongeveer 5 jaar geleden bij acw een gezien voor 5700. Niet dat dat zaligmakend is…

op de baai gaan ze van 2-4k$.

2K zal dan gold plated zijn. voor 4k us met deze pushers ben ik in ze markt :slight_smile: