ORIS only - deel 2

Dit blijft mijn favoriete Oris!

Sub zero coolness. Plat en tegen alles bestand.

18 likes

Vanmiddag zou de tropic strap binnen komen. Helaas werd de bezorging uitgesteld naar de avond. En ja toen zat ik me op te vreten van ergernis over het voetbal van mijn groen/gele vrienden. Gelukkig lag er bij thuiskomst een mooie envelop te wachten. Zo werd het leed van een 3e verloren wedstrijd op rij toch een beetje verzacht.
Wat een heerlijk comfortabel bandje!! Licht, slank, soepel, kortom een topband!!

14 likes

Valt onder acute horror …
Bb

Mooi hoor ,heb zelf de stalen en de leren band bij de Sixty Five en denk er toch ook over na om deze er ook maar bij te bestellen .

15 likes

En ik denk erover om de stalen erbij te kopen. Dit horloge staat echt alles!

1 like

Heren even hier een link, wie weet hebben jullie goede tips in huis.
@OrisBoutiqueAmsterdam Maarten. Heeft Oris wat moois binnen mijn voorwaarde?
horloge zoektocht voor schoonmoeders, wie zoekt mee?

1 like

Oris heeft geen quartz…

1 like

flauw.

haha, beter.
Ben en blijf ik iig de enigste met een Oris in de fam :yum:

1 like

Jammer : die Big crown TT :ok_hand:t4:
https://images.app.goo.gl/MACuXTwH3zEeKwpb7
https://images.app.goo.gl/2zzUUWUd9HLo9y8J8

1 like

Als de eerste een quartz was geweest was dat per direct de absolute winnaar. PRACHTIG!!

In het zoute sop…

16 likes

Dit is echt heel gaaf!! Heb je nog wat specs en info??

Tnx :smiley:Het is een jaren ‘70 duiker. 39mm case, 13mm dik … een beetje het gevoel van de huidige 40mm 65 op de pols.
Bakeliet bezel en een automatisch Oris cal645 uurwerk… :star_struck:

1 like

Bakeliet :heart_eyes:, je ziet ze niet veel voorbij komen. Is deze ongepolijst?

Nee… best flink aan gepolijst. Het logo op de caseback is ook bijna verdwenen doordat er vermoedelijk perlon/nato sporen zijn weggewerkt.

Ze zijn nauwelijks te vinden , laat staan in NOS staat :wink:

Het is leuk maar moet bekennen dat ik zelf meer met moderne horloges heb :thinking:

1 like

Dat is jammer, maar neemt niet weg dat dit een prachtig horloge is. Heel veel plezier ervan. Misschien toch voor dit exemplaar gaan ipv een nieuwe 65 diver :thinking:

1 like

Haha … ja het is wel aparter. Deze zal vermoedelijk niet mijn leven lang bij me blijven dus bij interesse mag je me altijd een pb sturen :grinning::facepunch:

1 like

laat maar weten als je weer wat ruimte nodig hebt, kan er altijd over nadenken :sweat_smile:

2 likes

Schitterende foto, schitterend horloge ook. Wat me alleen tegen stond bij het passen van een, ik meen, Oris Aquis Great Barrief Reef was het nogal “shiny” appearance met de polished kast en band. Voor mij tamelijk onhandig omdat ik nogal onhandig overal tegen aan loop en dan heb je weer een beschadiging op zo’n polished stuk horloge. Zijn er bij de Aquis alternatieven in staal?

Geheel gebrushed bijvoorbeeld

3 likes