Oude of nieuwe Tudor BB

Jaren geleden wel eens gereageerd dat ik de wijzers van de Black Bay echt niet begreep, maar de laatste tijd begint het toch echt te kriebelen…

Wie kan er wat meer vertellen over de verschillen tussen de oude en de nieuwe! Eta vs inhouse movement en nieuwe band is me bekend. Zit er een groot verschil in het draagcomfort, en in kosten onderhoud bijvoorbeeld? Qua prijs liggen de 2013 en de 2017 op hetzelfde niveau volgens mij.

Kortom, welke is aan te raden?

1 like

Dat is puur persoonlijke keuze.
Ik heb de nieuwe versie al voor de 2e maal nu.
Het oudere model heb ik laatst ook om gehad, en mijn persoonlijke mening is dat het verschil in hoogte nauwelijks merkbaar is. De caseback van het in-house model is wat dikker waardoor hij inderdaad wat hoger op de pols ligt.
De voordelen van het nieuwere uurwerk wegen wat mij betreft zwaarder.
De nieuwere BB heeft de rivet bracelet als je de stalen versie wil kopen, er zijn mensen die de oude band mooier vinden zonder de rivets.
Kortom het is allemaal erg persoonlijk wat te kiezen…

1 like

Ik zou zeker even afwachten tot de bb58 beschikbaar is. Heeft een nieuw in-house uurwerk. Deze is minder dik waardoor je uiteraard ook een minder dik horloge krijgt.
klik

4 likes

Ik vind zelf alle details van de eerste generatie mooier. De bracelet, het logo en de curved text op de dial. En het uurwerk loopt bij mij al 2 jaar fantastisch (en is goedkoop te servicen).

2 likes

Ik vind:

  • de oude een stuk mooier. Zie hierboven.
  • de oude een stuk minder “lomp” overkomen. Hij is een stuk minder hoog. Ik vond het verschil wel degelijk merkbaar/waarneembaar.
  • inhouse uurwerk is leuk, maar eta is ook dikke prima en idd goedkoop te servicen.

Ik ben dus voor het oude model gegaan.

3 likes

Hier een drager van de tweede generatie. Heb de eerste generatie nooit gehad dus kan ze niet 1op1 vergelijken. Waar ik echter wel erg gelukkig van wordt is de 70u gangreserve van de tweede generatie. Dit is bijna 3 volle dagen. Zeker met de zeer goede COSC specs (+4 sec na een week af en aan dragen) is dit een genot.

Esthetisch ben ik weer zeer gecharmeerd van de rivets en rechte tekst.

ik zou ook voor de oude gaan. Gebogen tekst, roosje, zeldzamer.

De discussie is overigens al eens gevoerd: Welke van de 2 Tudor Black Bay

1 like

Ik ben het met alle argumenten, die voor de oude eta Tudor BB spreken, volkomen eens.

1 like

Met alles eensch wat willemC schrijft.

Toevoeging: ik zou op de BB58 wachten en ze eens naast elkaar leggen, puur vanwege het formaat.

1 like

Goede tip om te wachten op de BB58, maar je weet maar nooit…

Ik zou in dit geval ondanks mijn wat smalle polsen voor de oude gaan. Ik vind die lap tekst op 6 uur echt lelijk en te laag geplaatst. Dat is bij de oude een stuk fraaier en meer historisch correct.

1 like

De oude:

Loopt netjes binnen COSC zonder certificering :+1::wink:

3 likes

De oude ETA met alle genoemde argumenten vind ik.
Maar als je gaat voor rivets, 70 uur gangreserve dan natuurlijk de nieuwe…

1 like

Ja mooi! Doet u mij deze maar. Inpakken hoeft niet.

1 like

Ik ook, maar dat rode bandje zou ik direct in de fik steken. Brr :wink:

1 like

Jemig, was eigenlijk op zoek naar de BB red, maar begin nu toch wel te twijfelen…

De blauwe is ook best mooi hè…?! :wink:

2 likes

Zal ik je even overtuigen om voor de ouwe blauwe te gaan?

3 likes