Overexposed

Heej als iemand zijn speedmaster echt zat is mag ie altijd voor een symbolisch bedrag naar mij :smile:

+1

Als ik mijn zinnen op een horloge gezet heb probeer ik er zo veel mogelijk over te lezen (reviews), unboxing en reviews zoek ik op op YouTube en ga op zoek naar aanbiedingen en/of een juwelier in de buurt om m eens vast te kunnen houdenā€¦

Heb tijdens dit ā€œprocesā€ toch al diverse keren gehad dat je naar verloop van tijd zoiets krijgt van tsjaā€¦ hij gaat me vervelen of tegenstaanā€¦
Dus die gaat het niet worden :grin:

Beter voor aankoop dan na ā€¦ (ben geen flipperaar :grinning: ) Als ik een horloge koop is om dagelijks te dragen en niet om in de kast te zettenā€¦

Doe maar een bod :joy:

Ik heb hele mooie vintages gehad, waaronder een 105.002 uit 1962. Maar vintage is voor mij heel wat anders dan de glanzende nieuwe exemplaren. Ik heb ze veel te veel hier gezien.

3 likes

Ik denk dat niet dat overexposure maakt dat je een bepaald model niet mooi vindt. Waarschijnlijk vond je hem al niet fraai en door de grote aanwezigheid hier wordt je daarin bevestigd.

Ik denk ook dat die overexposure voornamelijk door een trend wordt veroorzaakt. In die vier jaren dat ik hier lid ben, zijn al een aantal modellen relatief vaak voorbijgekomen. Opeens had bijna iedereen een Longines Legend Diver, een Hamilton Pan Europ, een Speedmaster, een Breitling Colt, en nu een Submariner en Date Just.

Ook voor merken lijkt ditzelfde te gelden. Nu zie je meer Rolex, maar merken als Tissot, Certina en Longines zie je veel minder dan vroeger. Het lijkt wel of het midden segment Zwitsers heeft plaatsgemaakt voor merken uit andere landen (Sinn, Nomos, Damasko, Seiko etc.) en dat mensen die iets uit het hogere segment willen, wel weer Zwitsers kiezen. Misschien dat de niet-Zwitserse merken in het middensegment een betere prijs-kwaliteit bieden.

4 likes

Oeps, computer failure :innocent:

2e poging:http://www.my-watchsite.com/fifty-fathoms/2474-fifty-fathoms-chronographe-flyback-quantieme-complet.html

is dus underexposed i.m.h.o.

1 like

:joy:

Ik mag hopen van niet. :joy:

2 likes

C[quote=ā€œFate_Amenable_To_Change, post:7, topic:170656ā€]
Hij is mooi, zowel in de Vintage als nieuwe designtaal.
[/quote]
Nou voor mij is die laatste gewoon een oersaai horloge met malle wijzers en veel te kleine markers. Vleesch nog visch, geen toolhorloge en geen dress.

Ik ben maar een beginneling en net op het forum. Maar wat me opviel is dat er wel erg veel duikers langskomen. En Seiko. Heel veel Seiko. Als je te lang op de site zit loop je het gevaar dat dat woord ingebrand raakt op je netvliezen. Het kan natuurlijk dat ik het me verbeeld.

3 likes

In al die jaren hier op het forum kan ik nog steeds niet warm lopen voor een Speedy. Ik kijk de fotoā€™s aan maar scroll rustig verder.
Maar het kan natuurlijk ook de andere kant op. Een Rolex Sub vond ik in het begin verschrikkelijk. Doordat je hier helemaal gehersenspoeld word door de overload aan fotoā€™s ben ik het model zelfs gaan waarderen. Zo erg dat ik me maar een Steinhart Ocean One heb aangeschaft. Ben niet helemaal gek natuurlijkā€¦

4 likes

Nouā€¦:thinking:

6 likes

Doe er is Ć©Ć©n om de pols voor een weekje, grote kans dat je ze dan niet meer zo saai vind. :+1:

2 likes

Iedereen?!? Wel beetje overdreven. Ik kom trouwens irl zelden iemand tegen met een sub/speedy/Datejust.

2 likes

Ik heb er zo veel in handen gehad, ik heb er echt geen emotie bij.

Heb jij dat niet met een gewaardeerd model?

2 likes

Ja met de Speedmaster.

3 likes