Pallas dameshorloge batterij vervangen mislukt.

Bij het verwijderen van de achterkant van een Pallas dameshorloge viel er een onderdeeltje uit. Ik denk dat dit betrekking heeft op de batterij maar ik heb geen idee hoe of waar ik het onderdeel terug moet plaatsen.

Kan het bedoeld zijn om de batterij op zijn plek te houden? Post anders even een foto, dat praat wat makkelijker.

1 like

Ik krijg de foto (442 kb) niet ge-upload.

Gewoon in je reactie slepen of via rechts onder bij uploaden.

442 kb zou wel moeten lukken

Dit icoontje wanneer je op de mobiele site zit

1 like

Ha, het is gelukt.

Het gaat om dat koperen ding aan de rechterkant.

Oh ja, die hoort over de batterij heen. Als het goed is kun je die waarschijnlijk met de ene kant ergens tussen schuiven en de andere kant moet je met het schroefje vastzetten.
De foto is niet helemaal scherp. Soms zijn het ook twee schroefjes aan beide zijden.

1 like

De kroon heb je wel nog ergens hoop ik?

1 like

Precies zoals het hoort bij nieuwe leden met een vraag :joy:

4 likes

Ik mis nog het stuk waar hij vraagt of z’n gouden Omega/Rolex/Breitling echt is

1 like

Dit is gewoon een oprechte en terechte vraag toch? Die niet over waarde en/of goudzoekerij gaat. Come on, niet hier.

13 likes

Beetje flauwe opmerking, het is gewoon een vraag over de batterij en als je het vervelend vindt dan negeer je dit topic toch gewoon?

Edit: @flowert dacht al hetzelfde :slight_smile:

2 likes

De foto is een uitvergroting van een met een mobiel gemaakte foto. Dat gaat mij echt niet lukken om het scherper te krijgen. Maar jullie hebben zoveel kennis dat zelfs met een onscherpe foto de juiste antwoorden toch worden gegeven.

Die schroefjes had ik nog niet gezien. er zitten er inderdaad twee, links en rechts naast het batterijtje.

Dat plaatje is een beetje gebogen. Moet het hol of bol over de batterij geplaatst worden?

Flowert, ik heb geen idee wat er met de kroon wordt bedoeld. Ik ben niet alleen nieuw hier op het forum maar ook een complete horloge leek.

Omega, Rolex of Breitling heb ik niet. Wel een Tag Heuer maar dat zal wel niets waard zijn.

1 like

Met de bolling naar beneden, zodat er een beetje spanning/klemming ontstaat.

Is dat ding waaraan je hem opwindt of de tijd mee verzet.

1 like

Ik weet het niet zeker maar zou denken hol want dan drukt het de batterij tegen het contact.

Edit: sjeezus @flowert, ben je me weer voor :joy:

1 like

(Tag) Heuer Only :wink:

Sorry :man_shrugging:

1 like

Tis denk ik een pusher en een lc display

1 like