Patek Philippe Nautilus look-a-like

D1 Milano Ultra Thin 300$ bij Jomashop https://www.jomashop.com/d1-milano-ultra-thin-watch-a-utb03.html

12 likes

Weet niet of deze al genoemd is, maar de Seiko snkk47 is wel een mooie optie Als je er nog een kan vinden ergensšŸ˜¬

1 like

Jij bent altijd nogal pro ā€œorigineelā€ en nogal snel van het is afgekeken van etc.
Maar ML had in het verleden al een gelijk bezel design met de Calypso :wink:

https://www.google.com/search?q=maurice+lacroix+calypso&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwij-6jmo8XiAhXIfFAKHXCtDkoQsAR6BAgGEAE&biw=1408&bih=667

Edit: Daarom heet het nu ook Aikon oftewel staat het voor icoon omdat de Calypso een icoon was

3 likes

Lijkt dan weer op een Bulgariā€¦ :stuck_out_tongue:

Die zijn al een hele tijd geleden uitverkocht en er komen ook geen nieuwe meer. Heb alleen nog een aantal stalen Transatlantic horloges met Miyota 9015 uurwerk.

1 like

Deze lijkt best wel maar is toch compleet anders

Specifiek dit horloge dan

2 likes

Volgens mij heeft GRAFF nog wat leuke horloges die als student hartstikke te doen zijn

Wellicht een jaartje door sparen en dan eens goed kijken naar de horloges van Tag Heuer en wellicht naar een fraaie IWC ingenieur zoals hierboven al is weergegeven.

Behoudt zijn waarde en dan heb je iets om naar uit te kijken.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar een Nautilus kost niet voor niks zoveel geld.
Verder zou ik inderdaad wegblijven van de chinese hommage/replica rommelā€¦ sund van je geld :sunglasses:

1 like

Het is een student.

1 like

Dat zegt niks. Ik ken studenten met een rosƩgouden Daytona of een vintage Pepsi GMT. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Er is er volgens mij ook eentje met een 5513.

Laten we er een quiz van maken. Taggen jullie ze even? :joy:

4 likes

Ja, als je culturele antropologie gaat studeren kom je in een rare wereld terecht, dat begrijp ik.

2 likes

Top advies! :rofl:

1 like

Absoluut! Je moet nog wel een bedragje rekenen voor het inkorten van de band zodat ie om je Biafra-polsje past. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De rente op die DUO centen is 0% en wordt de komende jaren misschien een keer 1% a 2%. De prijsstijging van een Daytona was de afgelopen jaren 8,4% per jaar. Je hoeft geen econometrie te studeren om uit te rekenen dat het inderdaad een uitstekend advies is. :wink:

5 likes

Dat was vroeger met aandelen en opties ook. Wat studievrienden van mij leenden gewoon maximaal en pompten al dat geld in de beurs. Vier jaar later met de bul op zak konden ze hun studieschuld zo aftikken en hadden nog duizenden euroā€™s aan zakgeld over. Niks mis mee.

Ik durfde dat zelf natuurlijk weer eens niet, omdat ik in de jaren ervoor met opties had lopen lummelen en daar al mijn zuurverdiende bollenraapgeld mee verspeeld had. :smile:

5 likes

Dat klinkt goed maar het vereist enige discipline. En als jouw maatjes in 2007 begonnen waren met hun studie en toen alles de beurs in hadden gepomptā€¦tja :joy:

In de praktijk verdwijnt DUO-geld in de zakken van huisjesmelkers en kroegbazen.

3 likes

Haha, nee dat was vanaf 1999/2000, dat ging prima.

Zo is het maar net.

1 like

Opdoen van levenservaring is ook belangrijk :see_no_evil:

1 like

Ik ben student en werk gewoon naast mijn studie. Als je iedere maand wat van je bijbaantje opzij zet, moet die IWC te doen zijn.

2 likes

Als je maar lang genoeg studeert wel. Een jaar of twintig of zo.:joy: Tenzij je nog thuiswonend (dan maar geen levenservaring) aan het infuus van papa en mama ligt natuurlijk. Dan is het geen enkel punt. :sunglasses:

3 likes